dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 July 2009

Jom Tuntut Hadiah Anda !!!

PM sudah mengumumkan hadiahnya sempena 100 Hari, dia menjadi PM Malaysia. Adakah anda layak? Kalau layak moh kite tuntut hadiah tersebut. Kalau tidak, baik kau orang duduk diam-diam saja.
Aku pun tengah memikir tang mana aku boleh tuntut hadiah tersebut. Kena tengok banyak kali, mana tau ada yang tersangkut tapi setakat 10 kali diulang-baca. Satu pun tak ada.

Cuma nombor 8 aje yang boleh aku nak merasa, tapi kenalah aku cari bini kat Sabah atau Sarawak dulu. Jauhnya!!!

5 comments:

mamai said...

nie hadiah ker rasuah macam terdesak ajer

peihong said...

nombor 3 pun boleh jugak tuntut kot... hahahahaha

kalo nak tuntut nombor 1 punya kene la teman buat tol depan rumah....

boleh ke ini macam....

Anonymous said...

bekalan air & elektrik kat sabah & sarawak je ke yang nak ditingkatkan? kelantan camne plak? diorg bukan rakyat malaysia ke? - Neo

Sesumpah said...

Dia org tak termasuk dalam Hadiah gula-gula nie. Yer la... hadaiah ikhlas drp PM...Huhuhu...

peihong said...

to neo...

itu gula gula untuk sarawak... maklum le next year pilihanraya negeri... hehehehe

tentang sabah tu sapa puntau kalo BN tak jaga betoi betoi hehehehehe mau deme kat sabah tu lompat...

Post a Comment