dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

20 August 2009

Penyokong yang tipikal

Eddy: If Pakatan Rakyat leaders wants to make an issue out of this then they should look no further but their own doorsteps: Anwar Ibrahim is an ex-ccnvict sentenced for abuse of power when he was deputy prime minister. He got re-elected as Permatang Pauh MP.

Lim Guan Eng is an ex-convict sentenced for sedition. He won a Penang seat and was duly appointed as chief minister. So if ex-convicts who committed crimes under the Malaysian Penal Code can represent Pakatan in Parliament and state assemblies, what's the beef? This is typical of Pakatan's double standard and different set of moral values.


Teman nak tolong jawab sama sebab teman takder akaun MalaysiaKini.

Kepada En Eddy...

Saya tertarik dengan komen En, cuma yang saya agak hairan kenapa orang macam En boleh melanggan MalaysiaKini sedangkan Akhbar Rasmi En seperti Utusan Malaysia dan Berita Hairan sentiasa menyiarkan berita yang hangat dan juga lebih betul berbanding di MalaysiaKini ini. (figure of speach)

Tentang kesalahan DS Anwar Ibrahim. 'Abuse of Power'??? Adakah benar disalahguna-kuasa??? Sebab yang menuduhnya pun kalau tak silap saya telah menyalahgunakan kuasa untuk membuang Anwar.... Ader sapa-sapa setuju??? Bukan nak membenarkan penyalahgunaan kuasa tetapi, andai ia berlaku pun, ia adalah untuk menyelamatkan diri daripada dikenekan tindakan. Dan nampak sangat tak berjaya... Namun yang teman nak tekankan disini adalah, Kesalahan Anwar ini adakah berkenaan dengan pecah amanah??? Pecah amanah nih melibatkan Amanah yang diberikan kepada Pemegang dan akhirnya dia Pecah. Senang cakap nyer, adakah Anwar curi atau simpan tanpa duit yang diamanahkan kepada dia??? Kuasa mungkin, sebab ia masih mampu meningkatkan kepercayaan. Tetapi bila amanah disalahkuasa, ia kira sama macam Bapak Rogol Anak. So tang maner yang bahaya? Salah guna kuasa atau Pecah amanah?

Sorry to say, kalau mike guna contoh Lim Guan Eng pulak. hehehe. Lim Guan Eng diseret ke ISA sebab mempertikaikan dan memperjuangkan nasib seorang Mangsa Rogol yang dilakukan oleh seorang yang telah menyalahgunakan kuasa dia untuk melepaskan diri. (sebab dia UMNO). Kalau nak explain lagi, takut En Eddy sendiri yang akan malu nanti, cuma saya nak bagitau sikit andai Anak En Eddy dirogol oleh Pemimpin BN, dan dengan selamba pihak polis buat tak tau jer, agak-agak kalau orang macam Lim Guan Eng nak tolong pertahankan hak En Eddy, patutker dia di ISAkan???

p/s... bak kater komenter americk sidhu, kat maner la En Eddy nih duduk dalam masa 12 tahun nih. Kuarkan ler pala mike tu dari tempurung katak tu dan lihat dunia dari mata burung.

No comments:

Post a Comment