dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

24 August 2009

Posmen oh Posmen


Dahulu kau adalah orang yang amat diharapkan...
Penyampai berita, penyambung silaturahim...
Pembawa semangat, penggerak ekonomi...

Tetapi bila kau jadi YB................ kau jadi bekas posmen....
Kau jadi pelaris berita, pemutus silaturahim...
Perlemahkan semangat, pembantut ekonomi...




Dua-dua pun bekas posmen....

NIAMAH............

4 comments:

keraspedal said...

muka pun hampir sama daa

dugong_darat said...

biasa ler tu...
deme nih muka sepesen jer...
tu sebab bleh buat perangai sepesen jugak...

Rijal said...

takpe bekas kerja posmen pun. tapi jawablah di akhirat nanti kalau tidak bekerja dengan betul dan amanah kerana Allah.

hajikedekut said...

POSMEN TAK LAYAK NAK BERBAKTI PADA NEGARA..
BUKAN POSMEN MCM TU...
POSMEN LAIN OK

Post a Comment