dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

02 September 2009

tahap keselamatan negara

macam mana boleh lepas imigresen? tak kan imigresen tak red flag nama alain robert? kalo aku jadi pegawai imigresen tengok nama alain robert je terus flagged tak payah le sibuk nak tanya tujuan mai malaysia pasai bukan pertama kali dia cuba manjat KLCC tu. Ni kali yang ketiga sey. Tak kan ini pun nak kena ajo.

nasib baik le si alain ni gila manjat je; buatnya gila manjat tu diikuti dengan gila mengeledah dan gila mencuri fail penting syarikat. nasib baik le jugak dia ni berkenan ngan KLCC je kalo dia sibuk nak panjat bangunan kerajaan kat putrajaya tu. sapa nak jawap? Hishamuddin? dia ni sibuk dengan keris je.

Jadi KDN kena le buat keje sikit. jangan sibuk nak pantau demonstrasi jalanan sampai keselamatan negara bocor sana sini macam bumbung parlimen atau siling kompleks mahakamah dulu. Kalo dah tak boleh buat keje aku cadangkan letak jawatan je. usah dihabihkan duit rakyat tak tentu hala. dari bayo gaji kome berjuta juta baik bagi kat spr untuk modal pilihanraya kecil atau pun bagi kat umno untuk beli pengundi bila ada pilihanraya nanti. kan ke untung kat rakyat jugak kan...

wa chow sin

1 comment:

mamai said...

aku setuju elok depa nie letka jawatan jadi tukang cuci bangunan pulak

Post a Comment