dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

31 October 2009

apabila aku ketawa

idea title dari title lagu... 'apabila isteriku tertawa' oleh suhaimi mior hassan (isu plagiat tengah panas ni - riso gak aku)


aku ketawa sebab tadi aku jumpa hardcore dan otai UMNO kampung aku. deme seronok ketawa sebab kata deme PKR makin rapuh dan goyah serta menuju kehancuran. aku tumpang ketawa jugak malahan ketawa aku lagi besar dari ketawa deme tu.

aku ketawa sebab operasi pembersihan PKR sedang berlangsung.
aku ketawa sebab BN mendapat sokongan adun PKR yang sudah bebas berparti
aku ketawa sebab masa PRU13 nanti BN tak tau sapa yang akan bertanding sebagai adun PKR

ha ha ha ha ha

wa chow sin

2 comments:

albanjari said...

salam anaz,
wak pun nak tumpang ketawa gak..wakakak !

Umno-cicak, cicak-umno..wakakakak!

dugong_darat said...

Salam wak...

Saya pun tumpang gelak jugak, sebab posting, peihong yang buat...

hahahahahahaha

CICAK???

Pirah... sampai kesudah jugak cicak tu jadi cicak. sok sok jadi mengkarung pulak. sebab ada pejuang lebih suka berdiam diri daripada melawan....

Post a Comment