dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

28 December 2009

Nasib baik kat India

India seizes ketamine bound for Malaysia

2009/12/26

CHENNAI: Indian authorities intercepted a Malaysia-bound consignment of 440kg of ketamine at the Tuticorin Port in southern India.
They have detained three suspects in connection with the trafficking.

On Friday, acting on a tip-off, the Directorate of Revenue Intelligence (DRI) at the seaport here seized the drugs, estimated at RM32 million on the international market.

They were packed and declared as foodstuffs.

"The consignment was covered under two shipping bills consigned to Malaysia and declared to contain iodised salt, fried chickpeas, rice flakes and other miscellaneous items," the DRI said in a statement.

The suspects were alleged to have falsely declared two shipping bills of iodised salt, weighing about 13 tonnes.

The DRI investigators discovered that 22 of the 510 bags, packed as iodised salt, contained ketamine hydrochloride.

Each bag weighed about 20kg.

The three middle-aged suspects, all from here, are being held under remand and an export agency in the city is also under the DRI scanner.

This was the second major seizure within a month.

Last November, DRI sleuths captured 197kg of ketamine, also bound for Malaysia, at the Chennai port.

The contraband, camouflaged as red onions, was estimated at RM14.5 million.

Ketamine, which is commonly used in India as a veterinary anaesthetic, is widely used as a party drug. -- Bernama


Teman terpikior ler pulak... Castello kat Malaysia nih memang wujud la rupernyer... Ingat karektor dalam TV aje... Bayangkan kalau menalah tu sampai ke Malaysia... Berapa ramai tokan jadi kaya...??? Berapa ramai rakyat Malaysia yang bakal tertonggeng telan ketamine tu... Agak-agak masalah keruntuhan akhlak di Malaysia macam maner ler rupernye nanti... Dan yang paling utama kadar jenayah kat Malaysia nih nanti akan naik ke turun lak nanti...

p/s... kalau sampai pun ok jugak... ader la keroje Abg-abg Polis tu... Idak ler deme asyik nak nyakat Orang Pakatan Rakyat nanti... hehehehe

3 comments:

baginda® said...

ntah.. lame takde berita pasal dadah.. asyik-asyik cerita antu... polis lak sebuk nak jaga pakatan rakyat abih sape nak jaga perampok?

dugong_darat said...

Polis dari India la kut... hehehehe

mamai said...

polis sekarang rasa ancaman no satu kat malaysia nie orang pakatan pasai tu tak ada citer pasal dadah

Post a Comment