dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

03 January 2009

ubat hati 9

Interviewer t Millionaire : To whom do you owe your success as a millionaire?"

Millionaire : I owe everything to my wife.

Interviewer : Wow, she must be some woman. What were you before you married her?

Millionaire : A Billionaire...

ubat hati 8

A teacher asked her class for sentences using word " beans"

"My father grow beans, " said one student.

"My father cook beans, "said another.

Then little Johnny spoke up " We are all human beans "

ubat hati 7

"How was your blind date?" a college student asked her roommate.

"Terrible!" the rommate answered. "He showed up in his 1932 Rolls Royce."

"Wow! Thats very expensive car. What's so bad about that?".

"He is the original owner."

ubat hati 6

Father to son after exam : " Let me see your report card"

Son : " My friend just borrowed it. He wants to scare his parents."

ubat hati 5

A newly married man asked his wife," Would you have married me if my father hadn't left me a fortune?".

"Honey," the woman replied sweetly;" I'd have married you NO MATTER WHO LEFT YOU A FORTUNE!"

Masih kah kau ingat



masih gambo-2 nih...
dulu kawan teman yang post...
teman pun ader gak copynyer...
tapi teman tak pasti,
yang ni typo error ker atau kenyataan yang sebenar...
so saper menteri tu sekang...???

tapi yang berita nih adalah kenyataan...
bukan silap-2 nyer...
so bila mau bikin???

ubat hati 4

Wife : What's your excuse for coming home at this time of the night?

Husband : Golfing with friends, my dear.

Wife : What? At 2 am?!!

Husband : Yes, we used night clubs.

Dia datang lagi

this is a forwarded email from a friend...

Isuhangat amat berharap PDRM jangan sibuk menyaman masyarakat marhaen RM300 kerana tidak memakai tali pinggang keledar tempat duduk belakang. RM300 tu mungkin sikit bagi golongan berada tetapi bagi kebanyakan masyarakat RM300 tu banyak tu.

Pemakaian tali pinggang keledar di tempat duduk belakang memanglah mengurangkan kematian kepada pemandu dan penumpang di depan apabila berat badan orang belakang menghempap orang depan macam iklan TV tu. Tapi perlaksanaan yang kurang bijak dan seperti tidak memikirkan isu-isu yang lain. Kesian melihat kanak-kanak tidak selesa apabila tali pinggang keledar melekat di leher. Dicadangkan kerajaan melihat semula penguatkuasaan ini seperti had umur penumpang di belakang. Ini tidak termasuk isu anak ramai dan sebagainya.

Isu hangat yang sepatutnya diambil berat ialah kes blog menghina Nabi Muhammad SAW Adibah Ahmad. Tolonglah percepatkan siasatan, menangkap dan mengenakan hukuman kepada mereka yang bertanggungjawab.

Ini adalah kerana blogger celaka ni sudah membuat blog baru sebagai kesinambungan menghina Nabi Muhammad SAW. Mereka seperti tidak mengambil kisah blog tersebut telah menjadi isu hangat di kalangan umat Islam negara ini.

Tindakan blogger celaka ini seperti mencabar dan memperlekehkan Polis, kedaulatan Malaysia yang menjadikan agama Islam sebagai agama rasmi, tidak memperhiraukan sensitiviti umat Islam di Malaysia yang menjadi masyarakat majoriti.

Walau bagaimana pun , umat Islam Malaysia harus lebih berhati-hati dengan cucukan jarum ini.
Kita boleh Flag sebanyak mana pun. Blogger-blogger, forumer Muslim tidak akan jemu mewar-warkan benda ini tetapi di harap pihak berkuasa mestilah mengambil tindakan yang Tegas, Adil tetapi jangan terlampau Berhemah.

Blog baru celaka ni ialah http://adibahahmed. blogspot. com

Jangan jemu, mari kita FLAG blog tersebut.
Cara flag ada di post http://isuhangat. blogspot. com/2008/ 12/blog-adibah- ahmad.html

Hadiah Harijadi

Pada Suatu Hari, Usop Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Usop ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat SOGO. Oleh kerana mereka baru 2 bulan berkawan, jadi si Usop Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu Topi Kain Fesyen terbaru sahaje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Usop pulak beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga Baru sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam Adik Sepupu Usop!

Selepas membayar Usop Jendul pun terus ke Kaunter hadiah dan suruh deme bungkus tanpa check Dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama Hadiah yang dah tersilap uu.

Surat yang Dia tulis berbunyi camni :

Istimewa Untuk Kekasihku Mek Ayu,

Usop pilih hadiah ni kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan2 dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab adik sepupu Usop, Usop dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembab sangat. Tapi Usop tengok adik sepupu Usop pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak. Usop pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok aje! Usop suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang ayu je. Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab Usop rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan Usop. Usop harap Ayu akan pakai untuk Usop hujung minggu nie.

Salam sayang untuk Kekasihku, Mek Ayu...

P/S : Kalau Ayu nak pakai, Usop nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Yang Menyayangimu,

Usop Jendul

Moral : Jangan tergesa-gesa kalau buat apa-apa pun. Biar lambat asal selamat. Kome tentu bayangkan apa yang Usop Jendul terima bila dia bertemu kekasih barunya Mek Ayu tu...!!

ubat hati 3

Son : Mom, when I was on the bus with Dad this morning, he told me to give up my seat to a lady.

Mom : Well, you hav done the right thing.

Son : But mum, I was sitting on daddy's lap.

ubat hati 2

Girl : When we get married, I want to share all your worries, troubles and lighten your burden.

Boy : It's very kin of you, darling. But I dont have any worries or troubles.

Girl : Well, that because we arent married yet.

ubat hati 1

Wife : You always carry my photo in your handbag to the office. Why?

Hubby : When there is a problem, no matter how impossible, I look at your picture and the problem disappears.

Wife : You see, how miraculous and powerful I am for you?

Hubby : Yes, I see your picture and say to myself, " What other problem can there be greater than this one?"

aku melayu

Aku bahagia kerana aku masih Melayu,

walaupun

Melayu kata "Melayu bodoh!"
Melayu kata "Melayu kecoh!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu malas!"
Melayu kata "Melayu mulas!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu kecot!"
Melayu kata "Melayu takot!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu belut!"
Melayu kata "Melayu belot!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu kasap!"
Melayu kata "Melayu lesap!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu tongong!"
Melayu kata "Melayu bingong!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu serong!"
Melayu kata "Melayu jerong!"

biarkan, biarkan

Melayu kata "Melayu sombong!"
Melayu kata "Melayu murong!"

biarkan, biarkan

Maka Luncai pun terjun dengan labu-labunya.

pyanhabib

Just a joke...

Nenek oh nenek

Abu bagitau tunang dier Siti teringin nak jumpa nenek Siti. Satu hari, Siti berkesempatan memperkenalkan Abu kepada neneknya.

Sambil duduk menunggu, Abu mengunyah kacang hazelnut sampai abis semangkuk.

Nenek Siti keluar lalu Abu bersalam dengan sopan santunnya sambil berkata, "Maaflah nek,
abis semangkuk hazelnut tu saya makan tadi."

Dengan selamba ala salesman budak-budak pakai tie jual calculator, nenek Siti berkata, "Takpe, Siti memang suka sangat bawakan nenek coklat kacang hazelnut ni. Gigi nenek takde dah, jadi nenek isap je la coklatnya. Kacangnya nenek tinggalkan kat mangkuk tu."

Teman Tapi Mesra Versi Perak

Sila nyanyi ikut tempo dan muzik asal

Keme ader kawan
Kawan keme gemo bebeno
maner keme pegi dia pasti nyendoi.
Kawan keme nie cukup hensom
pandai bebeno pulak tu,
ater gemo betui dia bertandang
nolong keme

sekarang keme udah penin
bila dia kabo dia syok kat keme
dia labun nak buat
keme nie gilprend dia.

cukup ler setakat
berseloghor dengan keme
jangan ler berlabun yang bukan2
tak terhingin keme kat mike tu..
kita berteman udahler
berteman tapi bukan bebeno.
keme suka bebeno kawan jer dengan mike
sebab keme dah ada boyprend lain
kita berteman jer udah lerr...
kita berteman ok!
berteman jer bukan nyer bebeno...

Jail House Rock

peluh

kalo kome nak nengok macam macam peluh
disarankan mike pergi jumpa
sesiapa yang duduk dalam SPRM

teman dengo lepas dapat dokumen 60 muka surat
peluh dah merembes keluar

gamaknya dalam SPRM ditenggelami peluh
gerenti ade yang nyesal sebab jadi anggotanya
mana tak nyesal

dari dokumen 60 muka surat tu
macam macam nama naik
dari yang pernah berkuasa hingga lah yang bakal hilang kuasa
ada juga nama dari kalangan mereka yang bakal berkuasa

macam macam kes disebut
dari kes rasuah
sambung ke kes kroni
ada jugak kes kapal selam
tak lupa jugak nama vk linggam
dan terselit kes c4

Ini ujian pertama SPRM
ujian penentu untuk deme ni
dalam membuktikan bahawa seruhanjaya ini
tak sama seperti suruhanjaya lain yang ada

fuh teman yang menaip ni pun berpeluh

Cerita Tali Pinggang lagi........

Kah kah kah...

Penguatkuasaan dan dibuat...
Hari pertama jer...
Dah 242 saman dikeluarkan...

Kah kah kah...

Tapi yang syok tu...
Kawan teman nih...
Dia kabo kat teman...
Dia booking tuk pasang tali pinggang kat Perodua...
Bulan 11 tahun lepas...
Appointment tuk pasang...
Bulan 5 tahun 2009...
Abis lima bulan camne...
Takpe ader surat Perodua...
Bleh lepas saman nyer...

Tapi dalam hati...
Bleh lepas ker guna surat tu...
Tengok surat tu...
Adik teman baru abis sekolah pun boleh duplicate...
Bila berleluasa surat palsu tu nanti...
Dah tak kira...
Ader surat ke takder surat ker...
Saman tetap saman...

Kah kah kah...

Implementation tahap sekolah tadika kemas...

Kah kah kah...

Pastu ader lak citer...
Pemasangan jer yang percuma...
Harga barang kene bayo...
Rakyat kene tipu lagi...
(Kalau syarikat tu yang kencing, jangan lak kater teman yang tuduh)

Kah kah kah

Kome nak tau tak...
Bulan 8 tahun lepas, teman ader pergi kedai aksesori kereta...
tengok dia ader jual seat belt...
dia kabo, kalau nak tukar semua dan buat seat belt kat belakang...
dia charge RM 200 jer tuk kete kancil...

tapi sekrang...
nak buat seat belt belakang sahaja dah kene RM300 wo...
tu rate kat ipoh...
kat kl tak tau la...

kah kah kah...

p/s... kalau komé pegi booking hari nih tuk pasang kat perodua kat area ipoh... appointment kome akan datang bulan 10 2009 nanti... berpinor la kome tunggu...

Cerita Tali Pinggang

Nih den nak koba kek eikou...
Kali nih den citor pasai tali pinggang...
Bukan macam citor kawan den kek sini ha...


Bilo eikou koba kek den pasai tali pinggang...
Teruih den ingat kek SAM dalam 2+1 tu...
'Black Belt Kaler Biru'...
Tapi jonih nih botui hitam la...
Sonang nak pakai...
Den yang porut boroi bleh pakai...
Tapi den tak ngaji kek sinun...

Alih-alih den jumpo yang jonih nih...
Somat siket den...
Maklum la porut den nih lebar...
Den kono cari yang sonang nak edjus..

Zaman atok den memudo dulu...
dio slalu koba yang dio pakai tapi pinggang...
tang palo yang ponting...
kalau tak palo tak canggih...
susah nak dapek awek...
dio suwoh den pakai palo tali pinggang cam nih...
den koba, atok nih lain macam jor...
kang den transfrom jadi hang tuah kang...
tekangkang den dibuek yor...

den koba kat atok den...
owang memudo skang nih dah pakai palo cam nih ha...

abih idak palo cam nih ha...

tapi den totap pelik...
ado jugak orang kemain canggih nye...
ado ko palo air siram nih...
dibuek palo tali pinggang...
lain macam jor den tengok

tapi, den koba kek atok den...
zaman skang yang paling sonang nak dapek awek...
kono pakai palo cam nih ha...
baru ado 'bling-bling'

eikou semuo tahu...
tali pinggang nih bukan ajo buek hiasan...
atau ngelak dari seluar eikou londeh...

bilo eikou pakai tali pinggang...
eikou pakai...
bleh eikou guno tuk gantung handphone

kalau eikou kojo kolab malam...
nak sonang kojo...
eikou buek camnih ha...

tapi den tak suruh eikou kojo kek kolab malam nuh...
baik eikou kojo kek tompat yang bleh pakai cam nih ha....

agak dah lamo eikou kojo...
mesti eikou dapat pakai yang macam nih lak hai....

kemain hebat...
den koba kek atok den...
mak ayah den, didik den baik-2...
den tau jago diri den...

cumo kekadang den ado konai orang tu...
sobab dio ganeh sangat...
abih semuo anak daro dio nak tenggeng...
bapak nyer pakai kan dio macam nih...

hehehehehehehehehe...
den golak bosar la....

kah kah kah kah...

p/s...kepada orang negeri... teman cuma try jer longat nih... kalau salah teman mintak ampun bebanyak...

Pisang

Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh
menarik untuk murid-muridnya.Setiap murid diminta membawa beg plastik
yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci
ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa
bergantung kepada jumlah orang yang dibenci. Keesokan harinya, setiap
murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing.

Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan
biji.
Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.
"Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi
selama seminggu.
Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya"
beritahu Cikgu Maryam.Kanak-kanak tersebut menyimpan
pisang masing-masing di dalam beg.

Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan
akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungut dan marah.
Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat,
badan berbau busuk.
Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.Seminggu berlalu,
pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah
tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa."Okey
semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama
seminggu?" tanya Cikgu Mayam.

Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang
kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur,
makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk."Itulah
sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain
dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan
membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan
dengan bau
pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau
kamu
simpan kebencian sepanjang hidup kamu" beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-j auh perasaan
benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi
lebih baik darpada membenci..!!

Cincin Oh Cincin

perghhhh..memang mengancam..agak2 yg mana menjadi pilihan..?????



yang ini..?
atau yg ini..???

mungkin yang ini..?




ini kot..????
p/s:slmt mendirikan rumahtangga wat kengkawan yg akan melansungkan majlis perkahwinan..