dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

06 January 2009

hidup

aummmm cak. teman ngetest. selamat bertanding pada calon p36. gentlemen, start your engine ¤send by china handphone¤


updated guna PC

jenuh jugak teman bukak yahoo mail guna hp china teman tu.

tapi boleh le anto cuma rasa tak berbaloi sebab hp china teman tu bagi 120 huruf sahaja. lagi pening nak tulih post.

PRK K.T.

Herm..pernamaan calon dah selesai..
Nampak gayanya pertandingan 3 penjuru..
Ada pulak calon bebas nak cuba nasib..
Tapi apa yg teman nampak..sebenarnya calon bebas ni blh memecahkan undi..
Kemungkinan pengundi atas pagar akan mengundi calon bebas..
Teman x salahkan calon bebas yg nak bertanding tu..cuma teman agak x berkenan..
Bukan apa..calon bebas ni kita x tahu apa arah tujuannya dlm politik..
Dan kita xpasti apa motifnya untuk bertanding..atau adakah muslihat d sebaliknya..Wallahwalam..

head missing

The other night I couldn't get to sleep. The problem was that I was sharing the bed with a wife, two cats, and a dog. The only position left for me would have looked like the chalk outline at a murder scene. I decided that one of the mammals needed to be moved. I was groggy from sleep deprivation, but even in that debilitated state I knew the wrong answers were (in this orders): wife, cat 1, cat 2. A good night of sleep isn't worth a bite wound.

I figured moving the dog was my best chance of not regretting this plan. She's a 12-pound toy Australian Shepherd and always in a good mood. When she's sleepy you can mold her into any position you like, Gumby-style. My idea was to bring her up toward my chest, with her back to my stomach, spoon position. Then I could turn sideways, insert my special small knee pillow between my legs and be good to go.

It was totally dark so I was operating by touch. I reached down and pulled little Snickers up to my chest, adjusted my blankets and pillows, and started settling in for a luxurious snooze. I love it when a plan comes together like that.
Few things are more soothing than sleeping with a warm puppy. I decided to use the dog as sort of a little pillow for my snout. It felt wonderful to snuggle my nose in between her ear and her neck area. She was totally unconscious so she took any position I assigned. It was great, but perhaps one more adjustment would make it perfect. I decided to put one arm around her and slip my hand under her head, just to get extra comfy. But there was just one problem.

HER HEAD WAS MISSING!

I was panicked, feeling around in the dark for where she must have contorted her head to make it so far from where I knew it had to be. I slipped my hand under my pillow and felt around, nothing. I checked to see if I was accidentally lying on her head: negative. Her head just wasn't there. In my half-asleep state, I worried that a horrible accident had happened during the night, possibly involving a circular saw. I realize that sounds unlikely to you, but keep in mind that my own snoring doesn't wake me, and I did have a headless dog.

I'm sure many of you readers are ahead of me on this story. Eventually I realized her head was on the other side of her body, exactly where it belonged. I had been snuggling my face into my dog's ass.

So that's how my 2009 started. I'm really hoping it isn't some sort of omen.

ramalan cuaca

Krew sebuah produksi filem sedang membuat penggambaran di hutan Sarawak.

Suatu hari datang seorang lelaki tua suku Penan, mendapatkan pengarah.
"Esok hujan," katanya.
Memang tepat seperti yang dikata. Esoknya krew tidak dapat menjalankan penggambaran kerana hujan.

Seminggu kemudian lelaki tua itu datang lagi memberitahu pengarah.
"Hati-hati ya encik. Esok ribut petir akan melanda," katanya selamba. Memang betul, esoknya kawasan itu dilanda ribut petir. "Uhh..handal betul orang tua tu," kata pengarah. Dia meminta pengurus lokasi mengupah lelaki tua itu untuk meramal cuaca. Pengarah gembira kerana setiap ramalannya tepat.

Beberapa hari kemudian, lelaki tua itu tidak muncul-muncul. Pengarah semakin gelisah kerana esok dia bercadang merakamkan babak terpenting dramanya.
"Mat, kau cari orang tua tu dirumahnya," kata pengarah kepada pengurus lokasi.
Mulanya dia enggan bertemu pengarah, tetapi selepas dipujuk lelaki tua itu pun setuju ke lokasi. "Esok saya ada penggambaran. Semuanya bergantung pada tok untuk tentukan cuaca," jelas pengarah.
"Entahlah encik, saya tak tau!!! Radio dah pecah," kata lelaki tua itu menggerak-gerakkan bahunya...

terenganu vs kelantan

Menantu terengganu : mok... Kalu mok gi kedaa... Tolong beli 'ketang' 4 kilo... ... ..nanti kito bayar

mentua kelantan : bereeehhh... ..

Selepas mentua pulang dari kedai...

Menantu terengganu : loooo... . Bak po mok beli 'ubi ketang'(ubi kentang)... Banyok-banyok ni... .

Mentua kelantan : tadi mu kato beli kete(ubi kentang)... .. Pah tu kete mano pulakkkk...

Menantu terengganu : bukang ubi 'ketang'... . Kito suruh beli 'ketang'... .. Hok ada sepit... ... (ketam)...

american freedom?

Belajar Bersyukur...

Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR...
  1. Untuk suami/isteri yang tidur berdengkur diwaktu malam, kerana beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.
  2. Untuk anak/adik perempuan kita yang mengomel apabila mencuci pinggan, kerana itu bermakna dia berada di rumah, bukan dijalanan berpeleseran.
  3. Untuk cukai pendapatan yang kita kena bayar, kerana itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.
  4. Untuk pakaian kita yang dah tak muat, kerana itu bermakna kita cukup makan.
  5. Untuk lantai yang perlu dimop, tingkap yang perlu dilap, dan rumah yang perlu dikemas, kerana itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.
  6. Untuk bunyi bising jiran-jiran, kerana itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.
  7. Untuk timbunan pakaian yang perlu dicuci/digosok kerana itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.
  8. Untuk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, kerana itu bermakna kita masih berupaya untuk kerja kuat.
  9. Untuk tempat letak kereta yang jauh daripada lif, kerana itu bermakna kita masih berupaya untuk berjalan.
  10. Untuk jam loceng yang berdering pada waktu pagi, kerana itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut...

nak apa lagi?

hari hari cerita israel
bunuh sana bunuh sini
tembak sana tembak sini
bom sana bom sini
dok kat front page suratkhabar

tv usah cerita la
siap tayang yang mati
siap interview orang ramai
kutuk israel
kejam israel
sumpah laknat israel

para pemimpin pulak asyik dengan
statement mengutuk
statement mengeji
statement mengata

kata PBB tak bekerja
kutuk US yang bersekonkol
keji israel yang kejam

ITU JE KE?

Ngape tak anto le askar kita ke sana
kan ke kita lengkap dengan senjata
ini le masanya untuk kita tunjukkan jantan ketuanan melayu tu

Nak kapal selam beli kapal selam
nak jet pejuang beli jet pejuang
nak kapal laut banyak kat base Lumut
bila lagi nak pakai senjata yang dibeli tu
tak kan nak bio kan karat je
tak kan nak bio kan rosak
atau jahanam masa latihan je

Ini la masanya nak tunjuk siapa TUAN
kalo TUAN ada telur le

Pencalonan Paling Hebat

Wa wa wei...Jam 11.30pg tadi...SPR telah berjaya mengumumkan calon-2 bagi kategori light heavyweight, pilihan raya kecil kuala terengganu...

Maka dengan ini...

Calon-2 nyer ialah...
Dari kiri, Mohd Abdul Wahid Endut mewakili Parti PAS, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh mewakili BN dan Azharuddin Mamat mewakili parti bebas...

Ok ready set n go......

p/s... to Pak Wan... hang nak kempen time nih jer yang boleh tau... aper punya tur....

Just a joke...

Kawin Kerabat

Khairul adalah murid darjah satu disebuah sekolah rendah....
Dia mempunyai seorang kawan perempuan disekolahnya yang bernama Tengku Nazira..
Tengku Nazira seorang yang sangat cantik dan menawan... walaupun masih kecil...

Secara tidak disengajakan Khairul telah jatuh cinta pada Tengku Nazirah...
Lalu dia meluahkan perasaannya kepada Tengku Nazirah..

"Naz... sebenarnya saya cinta padamu... tapi sayang kita masih terlalu kecil...
bolehkan bila kita sudah dewasa nanti.. kita berkahwin...?"

Dengan wajah yang malu... Tengku Nazira menjawab..

"Khairul.. bukannya saya tak sudi... Tapi dalam keluarga kami.. kami hanya berkahwin sesama
kerabat sahaja..... Atuk berkahwin dengan nenek... Bapak sedara berkahwin dengan emak sedara.. dan bahkan papa berkahwin dengan mama.... sedangkan awak bukan kerabat saya Khairul...."

Khairul pun pergi dengan hati yg terluka

Sengal Otak 4

Pembeli: "Dik, telur sekilo berapa?"

Penjual: "Telur ayam atau telur itik?"

Pembeli: "Telur ayam."

Penjual: "Telur ayam biasa atau ayam kampung?"

Pembeli: "Ayam biasa."

Penjual: "Yang tempatan atau yang import?"

Pembeli: "Yang tempatan."

Penjual: "Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh , Kuala Selangor atau Tampin?"

Pembeli: "Yang Ipoh lah…" (Sambil terlihat kesal).

Penjual: "Mahu yang Ipoh Pusat, Barat, Timur, Utara, atau Selatan?"

Pembeli: "Adik nie jual telur atau nak jalan-jalan?"

Penjual: "Maaf kak, saya penjual mee rebus kat sebelah. Kebetulan yang jual telur pergi makan. Saya disuruh berbual dulu dengan pembeli sampai dia datang.