dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 January 2009

asyik deme je

teman baca paper. cerita calon dacing pilihan yang salah
teman baca blog. cerita penceramah nak bolenkan DSAI
teman dengar radio. cerita kontraktor kelas F dapat projek
teman tengok tv. calon dacing senyum nampak taring manakala tangan masih dalam poket

yang tiada cerita buruk calon pakatan rakyat
yang tiada cerita buruk calon bebas

Mengapa diundi calon yang dikatakan pilihan tidak baik?
mengapa diundi calon yang kome sendiri pun tak kenai?
mengapa diundi calon yang akan menjadi timbalan menteri yang akan duduk di KL nanti?

pilihlah dengan bijak

PILIHAN DITANGAN ANDA SEMUA WAHAI PENGUNDI P36

kalo deme buat tak pe

Hanya satu pandangan

Rase-2 sejak dua menjak nih, teman kurang post pasai politik... kurang kutukan terhadap KERAjaan pimpinan Sleepy Hollow (Pak Lah)... Serangan Mahazalim ke atas bumi Palestin... Boikot barangan... mahu pun review tentang surat kabo... sejak dua menjak nih teman agak penat... penat dengan kejadian sekiling teman... lemas pun ader... benci pun ader... MALAS pun ader... terus terang teman kabo... makin lama makin menyampah dengan keadaan sekrang nih...

Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu... Satu pilihan raya paling hangat selepas Permatang Pauh... Memasing-masing mencalonkan calon terbaik mereka untuk duduk dikerusi mereka... cuma ader beberapa perkara nak sentuh... WTF yang teman baca kater calon AKIM tarik diri sebab dibayor oleh PAS... maner gi buktinyer... aper hal nak kene rasuah... yang kome rasuah payong, topi, pen, kain pelikat dan blah blah blah tu pehal... rasuah duit raya tahun baru cina... rasuah projek tu projek nih... pala hotak korang la... siap ugut kalau calon BN tak menang takder projek... aper hal??? Desperate people will do desperate thing... DO YOU AGREE???

Namun saper la teman tentukan... dah memang camtu cara deme nak berkempen... siapa tak suka tutup jer mata bulatkan hati pangkah dengan tenang... nih lagu nak pesan... peihong ader kabo mende nih kat teman... so kalau tak dipanjatkan... teman panjat kan... PLEASE BLOGGER NETWORK @ MALAYSIA... Calon yang bertanding di PRK P036 melawan Wan Farid adalah calon PAKATAN RAKYAT... diulang calon PAKATAN RAKYAT... yang diwakili oleh PARTI PAS... Kita dah berpegang kepada amanat yang PAKATAN RAKYAT bakal memimpin negara... Semua parti akan bernaung dibawah PAKATAN RAKYAT... PAKATAN RAKYAT... ader paham???

Maaf ketelanjuran bahasa... cuma nak mengingatkan... betuikan mind set kita...

Boikot... dah tak blogging la teman kalau diselidik dengan tulus mulusnyer nak ikut boikot barangan yang membantu Israel... macam post teman yang dulu... andai diberi peluang untuk memegang senjata, pergi ke semenanjung GAZA, teman akan berjuang abis-abisan untuk mereka... tapi teman tak mampu... nak derma... kutip derma... nak derma ke maner... nak bagi kat siapa??? kumpul la dana macam maner pun kalau tak sampai tak guna jugak... nak anto duit...??? deme nak beli kat maner... tak salah derma... cuma kalau benar derma nih nak dihantor ke sana bukan bentuk wang ringgit... ubah ke bentuk makanan, ubat-ubatan... tulus kan hati masa menghantar... jangan la pegi beli Merc atau Perdana V6...

kita kutuk abis-abisan Israel... setakat kutuk je ker??? what are our action... ??? why not send out troop there...??? apersal...??? nak buat camne... nanti takder siapa nak jaga negera... sebab polis semua kene anto ke Kuala Terengganu...

Rakan-2 blogger dan pembaca... keletihan teman agak ketara sejak akhir-2 nih... letih melihat perkembangan dunia politik malaysia dan politik dunia... macam hampeh... teman nak berehat seketika sambil mengangkat jari ala ala peace dan tunggu nescafe tarik dan air kosong teman sampai... jumpa di ANJE.......................................

p/s tengah pening dan rasa macam nak merepek... tak tau la jadi ker idak...

Plat Idaman Ketua Polis Malaysia


hehehehehe....

kalau deme jumpa nih tentu kene beli nyer....

Altantuya..... Jika Masih Hidup

Boleh dikhabarkan kepada pihak akhbar... jika Altantuya tu terselamat dari bom C4 tu... nescaya muka nyer akan rosak... disebabkan struktur mukanyer yang dah agak rosak teruk... pakar pembedahan plastik gagal membentuk semula muka nyer... atas sebab keselamatan... takut dibom untuk sekali lagi oleh mama bosan (cinta sejati mat monggol), dia terpaksa meneruskan pembedahan tersebut dan hasilnyer.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.


p/s ubah profession dari model kepada pelawak...

bila.....

pilihanraya kecil p36 kuala terengganu
diadakan bila wakil rakyatnya mati

bila wakil rakyatnya mati
maka berlaku kekosongan kerusi

bila berlaku kekosongan kerusi
pilihanraya perlu diadakan

bila pilihanraya diadakan
ada calon yang akan bertanding

bila ada calon bertanding
maka akan berlawanlah mereka

bila mereka berlawan
maka akan datanglah bantuan

bila datang bantuan
banyaklah hujanan projek

bila banyak hujanan projek
banyak kontraktor dapat

bila banyak kontraktor dapat
rakyat dapat kemudahan yang telah lama dinantikan

bila rakyat dapat kemudahan yang telah lama dinantikan
maka mereka akan keluar mengundi

bila mereka keluar mengundi
mereka pilih calon p a s

bila mereka pilih calon p a s
calon p a s menang besar

bila calon p a s menang besar
orang kuala terengganu akan gembira

bila orang kuala terengganu gembira
rakyat kawasan parlimen lain kecewa

bila rakyat kawasan parlimen lain kecewa
mereka akan berdoa agar wakil rakyat u m n o mereka mati

bila wakil rakyat u m n o mereka mati
akan ada kekosongan kerusi

bila ada kekosongan kerusi
akan ada pilihanraya

bila.....

SEGALANYA UNTUK MENDAPAT PROJEK DAN
KEMUDAHAN YANG SELAMA INI DINANTI
KUASA DITANGAN ANDA
LAKSANAKAN DENGAN MATANG
AGAR HIDUP MENJADI SENANG

hudud lagi

bila timbul cerita hudud
ramai melenting
ramai menjerit
ramai marah

yang melenting
yang menjerit
yang marah
sebab mereka tidak faham

jadi fahamkan mereka

bila sudah faham
mereka akan terima
mereka akan suka
mereka akan gembira

kerana hudud menjaga
kerana hudud mengawal
kerana hudud melindungi
kerana hudud hukum adil

bila bangsa lain terima
bila bangsa lain mahu
bila bangsa lain faham
bila bangsa lain suka

apa pula kata u m n o

LINK

penting ke tak?

dalam limpahan projek kepada kontraktor kelas f
dalam limpahan pembangunan untuk rakyat
b n kata pilihanraya kecil p36 tidak penting
b n kata pilihanraya kecil p36 biasa sahaja

namun begitu
p m datang membantu di masa lapang
t p m pengarah pilihanraya turut berkampung
menteri datang silih berganti

menteri datang bukan kosong
datang dengan 1001 projek
datang merasmi 1001 macam benda
datang berceramah di merata rata

itu baru pilihanraya yang tidak penting
kalau pilihanraya yang penting
mahu putrajaya turut dipindahkan
mahu ibu negara malaysia turut diubah

penting atau tidak pilihanraya kecil p36
kita tunggu 17 januari 2009

long time not blogging

post pertama gua di tahun baru
selamat tahun baru

gua baru balik dari Bali
gua pergi makan angin
gua tengok peluang yang ada

bukan peluang yang selalu ditengok
pusat bangsa penjajah sunbathing menjadi tarikan
hinggakan pekerja hotel naik hairan
kok bapak 24 jam dengan cermin mata hitam ya

azam tahun baru
gua nak ubah gaya penulisan
no more chinese style
kecuali penganti diri

Sojuk Mato Esei