dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

04 February 2009

nak smash ke nak loop...

Dikala ini bola tanggung dihantar ke gelanggang pihak istana.
Mari kita lihat samada DYMM Sultan Perak nak smash atau loop je bola ni.

Para penonton diharap sabar menanti.
Penghantar bola juga sabar menanti.

TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Info trafik

berlaku kesesakan lalu lintas yang amat teruk di bulatan Menteri Besar saat nih...
so saper yang membaca blog nih di saat ini dan nak melalui kawasan tersebut...
di minta divert ke jalan yang lain...

hehehehehe....

Kaboom

hehehehe...

macam-2 ler mende berlaku 2 3 hari nih...
aper pun yang berlaku...
kita kene tunggu pengumuman dari pejabat sultan...

kalau ikutkan yang mudah bubarkan kerusi adun...
buat pilihanraya baru...
sok sok ader lak 2 3 orang lompat balik...
hehehehe...

lirik dah ada lagu nya pulak

Cuba jangan cuba

Cuba cuba jangan cuba
Tak pernah rasa nak rasa
Kalau kena baru padan muka
Sana sini serba tak kena

Kalau dah terlibat sama
Nak berubat makan masa
Banyak benda dalam dunia
Mengapa itu yang kau suka

Jangan mudah terpedaya
Fikir dulu sebelum terkena
Kalau lambat dah tak berguna
Masa depan langsung tak ada

Saudara mara pun dah tak suka
Tinggallah di kaki lima
Dulu elok dah ada kerja
Belum sebulan dah kena tendang pula

Sekarang apa yang ada
Badan pun dah tinggal rangka
Balik kampung orang tak percaya
Takut hilang hai harta benda

Orang pun mula mengata
Tapi kau buat selamba
Mak bapak jugak yang kena
Mana dia nak taruk muka

hehehehe...
teman tgk balik lirik lagu nih...
terus teman gelak gulin-2...
aper idak nyer...
rasa macam berkait bebenor dengan...
dengan 2 exco tu...
behrang dengan changkat jering...
hai la...
jangan cuba mende yang bunuh diri tu...

hehehehe...

Alif Tendang Wau

hehehehe...

teman pinjam sikit ayat dari blog bro Nobisha...

Tokey funfair pening pala...
Tiket tak laku...
Sebab orang semua...
Pergi tengok sarkas kat Ipoh...

hehehehe...

teman komen...
alif tendang wau...
sarkas ler jawabnyer...

ker jamal kene tendang....
hehehehehe...

do you dare...???

Pantun Berpisah

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kami duk intai nampak tak nampak
Esok jangan rindu-rinduan

Malam ini menanam jagung
Malam esok menanam serai
10 bulan kita berkampung
Tup tup semalam kita bercerai

Orang Aceh sedang sembahyang
Hari Jumaat di tengah hari
Pergilah kasih pergilah sayang
Pandai-pandailah miké menjaga diri

khas untuk dato jamal

hehehehehe...

Pernah dengar tak?

hehehehe...

sekadar renungan yang pendek...

kome penah dengor tak parti ni...

'Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu'

famous wooo.....