dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

10 February 2009

Najib jadi Pengarah lagi?

ada berita mengatakan yang Najib akan jadi Pengarah lagi
bukan pengarah filem tetapi pengarah jentera pilihanraya P59

dari sumber yang rahsia najib amat susah hati bile dengo nama dia akan naik sebgai pengarah lagi

teman tanya kenapa?

1. Setelah 2 kali kalah Najib dah phobia untuk jadi pengarah jentera pilihanraya takut kalah lagi. Ada saranan dari suara kecil agar Najib mandi bunga untuk buang sial badan.

2. Pemilihan UMNO pun bulan Mac juga. Kalau jadi pengarah jentera pilihanraya kena duduk Bukit Gantang. Najib mula riso kalo dia asyik tak de di KL buatnya Pak Lah tiba tiba nak bertanding merebut jawatan Presiden UMNO tak ke haru Najib. kalo ada kat KL boleh jugak la pantau pergerakan Pak Lah tu. Boleh le jugak potong plan Pak Lah.

3. Nak jumpa dengan orang Perak? Ayo yo amma appa akak... gerenti manyak kasut terbang. Habih le kulit licin I nanti. Pucat le bibir merah I nanti. Lagi pun Najib dah tau pasai gambo dia kat highway dah kena cat merah. Buatnya di Bukit Gantang, deme tak baling kasut tapi baling cat merah lagi haru.....

Adakah Najib akan terima jawatan pengarah itu atau Najib akan mencari MC untuk tidak dilantik menjadi Pengarah Jentera Pilihanraya?

TUNGGUUUUUUU...............

kasut

sumber gambar dari sini

dengo khabo permainan tradisional tuju kasut kembali famous
bukan setakat dimainkan oleh budak budak malahan orang tua pun turut main sama
bukan setakat di kampung je orang main
di bandar pun sama

dengo khabo juga ada ura ura permainan ni nak dinaiktaraf supaya menjadi
salah satu acara dalam SUKMA nanti

dari sumber statistik tidak rasmi
permainan ini banyak dimainkan di negeri Perak
mungkin Perak nak melatih jaguh untuk ke SUKMA
atau ada pemimpin yang perlu dibaling kasut dan pengundi semua giat berlatih

wa chow sin

Doctor versus Engineers

1. DOCTOR do not invent HUMAN.....ENGINEER invent COMPUTERS...which means more works to be done by the ENGINEERS...and more knowledges too..

2. DOCTOR treats HUMAN...ENGINEERS do treat problematic computers too...so square off..

3. DOCTOR do not upgrade human intelligence...ENGINEERS upgrade computer intelligence..in fact....compueter intelligence rise in almost very linear sequence..which means...ENGINEER always have to stresss out their brains on how to make computer more intelligent...

4. Processor is similar to human brains...so can doctor speed up your brain?NO...but ENGINEER speed up processor..on occasionally basis..

5. Virus such as (influenza, AIDS, H5N1, etc) infects human, and doctor responsible to cure patients, BUT ENGINEERS too need to cure virus infected computers, but think twice, how frequent do new human virus is found? New computer viruses is found everyday, which means, ENGINEERS always have to work 10X harder than DOCTOR!!

6. It might take roughly maximun 10 doctor to do an organ transplant operation, but it takes minimum 50 (which can be more) to design a new typical component for a same computer series..

7. AND while an organ transplant operation might need maybe 5-10 hours, a design by ENGINEERS might need 5-10 weeks..or sometimes in month, or in year, which means, ENGINEERS have to work even harder!!

8. DOCTOR never can replace broken hand, damaged brain..BUT ENGINEER can replace faulty processor, faulty harddisk.

9. DOCTOR does not need to support dead patients, they will say "Thats the best I had done", but ENGINEER do still need to provide support EOL (end of life) computer, as engineer will say "Well, this computer might already EOL, but I can bring it back to life".

10. HUMAN exists in one and only type, thus DOCTOR study and treat on one and only human type, BUT, computer comes in many type, thus ENGINEER have to study and treat many and many computer types!!

tangguh

Udah tangguh ke 15 Jun pulak
sebabnya hakim pi seminar
patut le kes melambak lambak kat pejabat mahkamah
asyik seminar, kursus, mesyuarat dll je

agaknya seminar apa yang penting sangat sampai kena tangguh kes rasuah berkaitan projek pembangunan bernilai RM180 juta membabitkan dua bekas exco kerajaan negeri Perak dan tiga orang lagi?

bye bye scolari

akhirnya kena sack jugak mike ye.

Waran tangkap

teman baru jer bangun tidur...
dikejutkan dengan panggilan abg manjung mari...
cerita pasai waran tangkap terhadap osman dan usaili...
teman tak tau citer detail tetapi yang teman dapat rungkaikan...
ini disebabkan kegagalan mereka hadir ke mahkamah untuk perbicaraan...
kenapa jamal tak kene...???
waulah hu alam...
mungkin sebab dia dapat dikesan...
atau pun dia dah tepon dulu ke mahkamah kater sakit pinggang menyerang kembali...
tapi yang sian sekang nih...
salah satu waran tangkap tu susah nak dilaksanakan sebab telah dikonfemkan...
osman jailu tengah duk berehat di hospital...
dalam CCU...

teman cuba bersatira dengan waran tangkap nih...
mencarilah aper gambo-2 yang menarik di google...
yang duka nestapa kerana ibu nye batuk nih...
gambo ni yang kuar...
hehehehe....
tak cayer kome try...
80% adalah gambo sedara dia nih...
bila kome search waran dalam google image...
hehehehe...

Kronologi kejadian

akibat kompau dengan waktu dan keadaan...
teman baru jer bangun dari lena yang diulit intan...
kome boleh nengok aper citer pagi nih kat sini...
nasib baik bukan teman yang tegang...
hehehehehe...

karang kome bleh juga trus baca update sidang media dalam blog sya-reformis
teman macam nak sambung balik tiduq...
tapi ader tugasan penting kene buat nnt...

cha'likboot
..................

Seribu orang masa perhimpunan

Seribu...???

kira pandai la juga media electronic 2 3 4 5 6 7 hari ni...
kalau idak yang mai 10 ribu jadi 100 orang jer...
kalau idak yang mai 15 ribu jadi 150 orang jer...
kalau idak yang mai 75 ribu jadi 221 orang jer...

matematik tahap darjah 6 tui...

sebenaknyer bukan aper...
bila event PR, rakyat terlalu ramai yang mai...
tu yang payah nak kira tu...
so depa buh jer la no...

bila event BN baru nih...
aku tgk adalah 1o buat bas...
kete tak mandang...
so sepuluh kali 40 dalam 400 orang...
kut ader tambah lagi dalam 50 kereta...
(sebab kalau lebih confrem jalan jem...
masa ronde kat area tu...
sambil bwk motor dengan kelajuan 60 km/h...
sambil bwk nasik 10 bungkus...
bleh lenggang kangkung lagi...)
so 50 kali 4 dalam dua ratus...
ok la kasi up sikit...
100 kete, so ader la 400

so lepas dikira campur tolak bahagi sifir buku 3 lima
ader 800 orang...
aik maner datang lagi 200...
isk isk isk...
matematik F9...

waaaaaaaakakakakaka....

Ini adalah aku

91%How Addicted to Blogging Are You?

alang dah buat

to SPR,

apa kate alang alang dah buat PRK P59 Bukit Gantang, Perak
terus je buat PRK N14, Changkat Jering, Perak.
Maklum le N14 bawah P59.
Baru boleh jimat kos.
Maklum le ekonomi meleset.

Durian Runtuh Lagi

Dengan perletakkan jawatan YB V. Arumugam N25 Bukit Selambau, Kedah maka semestinya akan pilihanraya kecil akan datang ke sana juga.

wah wah wah
untung la hampa orang bukit selambau
banyak la projek
banyak la gula gula

Jangan lupa esok pi apply lesen kontraktor kelas F
bagi tau majlis daerah supaya bukak fail lama
tengok kalo ada permintaan yang masih pending
bila lagi nak merasa jalan ke rumah berturap tar

tapi jangan dok harap sangat ramai pemimpin turun no
pasai depa pun sibuk
maklum la nak bertanding pemilihan parti pulak

kalo asyik dok turun jaga orang bukit selambau
habih pulak ongkos
bila ongkos habih macam mana nak kau tim sama perwakilan
bila perwakilan tak di kautim
mana boleh menang dalam pemilihan parti

teman akan memerhati sambil pegang pen dan calculator
nak kira berapa billion pulak BN nak perabih kali ni

wa chow sin