dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 February 2009

gentleman of the east

Dato' Seri Hj Nizar telah mentalqinkan jenazah Allahyarham Hj Roslan Shahrom di tanah perkuburan Kg Changkat Larang. Kandungan talqin yang disampaikan cukup menyentuh perasaan orang ramai yang mendengarnya, kerana ia bukan sahaja menyentuh perihal si mati, bahkan mengingatkan juga kepada yang masih hidup supaya menghayati tuntutan syahadatain.

Masih mampu tersenyum bila puluhan SB disekelilingnya dipejabat SUK dalam usaha untuk ke masuk ke Pejabat MB. Walaupun tahu akan adanya anggota polis, SB dan FRU YAB DS Nizar tetap mahu ke pejabat.

Dato' Seri Hj Nizar muncul menyaksikan perlawanan bola sepak antara Perak dengan Kelantan di Stadium Negeri Perak malam tadi. Kemunculannya disambut dengan tepukan gemuruh oleh penonton-penonton bola sepak. Hj Nizar adalah Presiden PAFA. Tan Seri Anuar Musa, Presiden KAFA juga turut hadir menyaksikan perlawanan tersebut (siap duduk sebelah lagi). Kehadirannya ke stadium menunjukkan beliau seorang pemimpin yang berjiwa besar, dalam kemelut politik yang belum ada tanda berkesudahan, beliau tetap menjalankan tugas dan kewajipan sebagai Presiden PAFA. Kehadirannya turut membangkitkan semangat skuad Seladang walaupun tewas 2-3.

Kelihatan Menteri Besar Perak YAB Dato' Seri Ir Nizar Bin Jamaluddin bersama Setiausaha Politik Ust Misbahul Munir Masduki menjamu selera di Kantin SUK Negeri Perak, situasi ini adalah perkara biasa setiap hari.


RASMI... Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (kiri) dan Menteri Besar, Perak Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin pada perasmian Model Ladang Padi Sime Darby Plantations di Ladang Tali Ayer di Bagan Serai pagi ini. Mohamad Nizar, yang mengetuai kerajaan Pakatan Rakyat di Perak, hari ini telah dititahkan supaya meletakkan jawatannya itu oleh Sultan Perak.

Sememangnya YAB Dato' Seri Ir. Mohd Nizar adalah seorang pemimpin berjiwa Tuah berfikiran Jebat walaupun diuji dalam kemelut politik yang belum ada tanda berkesudahan, tanggungjwab yg diamanahkan tetap dijalankan.

Sememangnya teman berbesar hati menganugerahkan title GENTLEMAN OF THE EAST buat YAB Dato' Seri Ir. Mohd Nizar.

Baris... Tabik hormat... TABIIIKKKKKKKKKK...... HORMAT

SALUTE

Satira Pagi Hari

Cerita ini ada kene mengene dengan yang hidup...
Kejadian ini berlaku kira-2 jam 7 pagi 10 Februari 2009

Kringgggg.....(bunyi jer kring tapi ringtonenyer lagu JeLow)

Jalut : Hello, boleh saya cakap sama ah hong?

Ah Hong : Ya ya ya... saya Ah Hong....lu sapa...

Jalut : Haiya Ah Hong... lu tara kenai sama saya ka...???

Ah Hong : Cilakak lu (mamat nih memang cakap kasar sikit)... kalau wa tau lu sapa,apa bikin gua tanya lu sapa...lain kali call la 3G...

dalam hati Jalut hampeh nyer wongahbeng (kata ganti nama)... dia perli aku pakai nokia 3310 nih...

Jalut : Ini Jalut la...ingat lagi ka??? kita luluk satu bilik masa kolej dulu...???

Ah Hong : Cilakak lu...(kene lagi) maner lu pegi la wei... waaaa sulah lama tala jumpa...sulah berapa anak???

Jalut : Adalah 3 empat ekor............. anak kucing...aku tak kawin lagi la Ah Hong... sibuk krojer...ko lak aper camne...??? dah kawin...

Ah Hong : Heheheh wa bery productive punya... 3 tahun 6 orang anak woooo... tiap-tiap tahun kembar punyer...hehehehe... lu tepon wa nih mesti lu mau tulun ipoh...??? betui ka???

Jalut : Ya la apek oi... aper lagi...aku on the way nih... dah sampai ipoh nnt aku tepon ko balik...

Ah Hong : wokei wokei wokei... ala bagus... nanti sudah sampai lu loger-loger wa ha... wa mau bawak tu makan tempat biase... nasi wonggey la macha...

Jalut : Ko memang power... tau tau jer... tapi aku nak kene hantor member aku dulu... nanti aku loger-loger ko... wokey ha...

Ah Hong : Wokey wa chow sin...

Dua jam lepas tu...

Jalut : Woi apek? ko ader kt maner?

Ah Hong : Cilakak lu... lu jangan pangge wa apek la... ipoh punyer orang pangge wa Lau Tak-Wah...

Jalut : Blah la apek... perut boroi same cam aku ader hati ngaku Andy Lau... wei aku rasa aku nih cam sesat jer... bagi tau jalan sikit...

Ah Hong : Ini satu cilakak punyer orang... sulah sesat baru mau call ka... lu ada maner punyer tempat...

Jalut : Aku ader kat pejabat FRU nih...

Ah Hong : Lu apa bikin sampai saner stadium punyer area...???

Jalut : Stadium??? maner ader stadium... ko biar betui apek...

Ah Hong : Apa pasai pulak... itu FRU punye office itu stadium punye tempat la...

Jalut : Bukan... aku nih kat....... ha kat area Pejabat DAP negeri...

Ah Hong : Woi itu SUK la.... apa macam bleh sampai macha... apa pasai lu cakap itu pejabat FRU...

Jalut : Maner aku nak tau... aku tengok ramai benor FRU kat sini... aku ingat pejabat FRU...hehehe....

Ah Hong : Ini sapa wongahbeng ha...??? lu tunggu sana nanti wa sampai...

Jalut : Jalan lamer sangat... takut aku tengok FRU nih bawak cotar nih... aku dah ler duk pakai ketayap nih... kang tak pasai kene katuk...

Ah Hong : Lu tunggu,lu tunggu wa mari...

Jalut : Wokey...