dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

01 April 2009

Surat cinta

Aku hari ini terima satu surat.Wangi.Sampul bunga2. Isk aku kater,
takkan dah ade peminat. Aku bukan famous pun. Mat saman kati boleh
la...

Pening pala aku.Masa biler deme dpt alamat umah aku nih. Aisaymen dari
pelik jd pening tertiba jd panik.

Dengan tangan menggeletar gua bukak surat tu. Peh siap ade bedak
pulak... Makin suspen gue. Ntah-2 ade orang anto antrak kt aku...

Bukak je aku surat tu aku kibas2 tepung tu, rupernye surat jemputan.

Surat jemputan...???

Surat jemputan tu ruper surat jemputan majlis pertabalan perdana menteri.

Hahaha...Sejak bila lak surat jemputan nih dikeluarkan oleh pejabat
perdana menteri... Selalunye, surat nih jemputan istana...Pelik nyen
wooo...

Ade lak sisipan kertas...

'Kami kene maki sebab packing brang, pak lah ckp saper yg nk pindah
nih...Takder pindah nyer'

pulak kater hati aku...

..........

Dum dum dum...
Yeop bangun...Kater nk balik bukit gantang...

Alamak aku tidur uper nyer....Kelam kabut aku sarung baju, start kete
balik ker bukit gantang...

--
Sent from my mobile device

April Fool

hehehe...

jangan marah kengkawan...

gua saja nak test kome jer...
Blogged with the Flock Browser