dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

29 April 2009

wings?


deme nih jenih yang maner yer???

ini yang BN nak kot

Selsema Babi

Dulu masa kerajaan selangor nak buat pusat penternak babi moden semua bising bising. teman pun prnah diattack pasai teman bersetuju dengan pusat babi moden ni.

Kenapa teman sokong? Sebab teman merasakan kawalan ke atas ternakan ini perlu diadakan. Satu sistem (kebetulan teman dah tengok blueprint pusat babi moden ni) yang menitikberatkan kawalan alam sekitar yang meyeluruh disamping penempatan satu kawasan penternakan berbanding sekarang yang ada di merata rata tempat tanpa kawalan.

Maka berbagai bunyi didengari. Yang menentang pusat babi moden. Dibicarakan di kedai mamak malahan di dewan rakyat. Hingga semuanya menjadi senyap...

DUM!!! Here come selsema babi aka swine flu... semua dah start susah hati. Malahan ada pula suara menyatakan supaya pusat babi moden perlu dipercepatkan pembinaannya.

so what do you say people?

wa chow sin

p/s : bila sebut swine flu teringat satu game yang guna nama s.w.i.n.e.

bila orang lain lebih mengerti

teman sebetuinye nak menunduk muka, merendahkan diri kepada sahabat teman nih... dah la beliau nih bukan sesama bangsa dengan teman, berlainan agama lak tu, dan dah tentu beliau bukan ahli PAS sebab beliau bukan muslim, tetapi pada kaca mata beliau, kita patut menghargai satu badan yang dah tak berapa dilihat kerojer deme nih oleh sahabat lain...

harap-harap boleh mengambil iktibar...

p/s maafkan teman kalau post nih bakal tak senangi oleh rakan-rakan teman nanti. teman cuma nak peringatkan jer... tak senyum takper dan tak kisah, tapi kalau sakit boleh dijadikan alasan untuk "cakap" dengan orang sesuka hati, mungkin siapa pun akan rasa tak puas hati... dan kene juga terima pendapat orang lain... this court is not your own courtyard... it's the real people court... it's MALAYSIAN COURT.

sudah tahu satu penjuru

PKR menamakan Mansor bin Othman yang merupakan Ketua Bahagian KEADILAN Balik Pulau dan Timbalan Pengerusi Perhubungan Negeri KEADILAN Pulau Pinang. Beliau juga telah berkhidmat selama 10 tahun sebagai Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat dan Timbalan Pengarah Pilihanraya Pusat KEADILAN.

well satu penjuru sudah diketahui. penjuru yang lain bagaimana pulak? berapa penjuru le pulak kali ni? Agak agak pecah rekod bukit selambau kot?

wa chow sin