dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

01 May 2009

#Hot# Bomoh Sidang DUN

Teman terima sms seperti kat bawah ni...

"Slm. Info shahih dr peg suk. Exco knan bwa bmoh ke dun pg smlm utk psiapan sdang dun 7mei. Suk subahat benarkn dun dmasuki oleh org asing tnpa kwalan. Mhn sebarkn kpd umum. Ini tndkan khurafat umno"

Info nih dtng dr sumber yg teman sahih.

Teman cuma forwardkn ke blog. Tapi........ teman percaya deme nih memang bleh buat perkara camni....

Malay Dilemma

Hari ni hari memperingati pekerja. Itu pada pandangan mata teman ni yang dah berapa hari dan tahun tak bekerja. Kalau ikutkan tak layak teman cuti hari sebab 'I my own boss'. Tu sebab hari ni kuar juga posting. He3.

Sebenaqnye teman dlm perjalanan menuju ke Bagan Dato. Disebabkan teman udah uzur poket maka teman hanya menaiki bus dan ade orang ambik teman kt Teluk Intan. Mekasih kak.

Tapi yg menyebabkan hati ni terkitan sedih bukan sbb kene naik bus,tapi sedih dengan sikap melayu yang masih duk takuk mundur minda ni.

Alkisah diceritakan semasa teman beratur nk beli tiket bus. Kiranye lepas orang didepan ade la satu orang India tengah beli tiket. Dijadikan cerita, lepas dia beli tiket bus tu ade la satu hamba allah selamba potong tang cornar masuk beli tiket gak. Aik?ape hal lak ni. Dan yang tak best nye hamba allah MELAYU. Sebak hati teman nengokkannye. Kat belakang teman lak ade sori wanita Cina beratur sama belakang teman, tak semene-mene je dgn selamba satu awek MELAYU potong barisan nk beli tiket duk belakang teman.

Hadui. Rasa macam nak letak muka dalam plastik hitam je tengok perangai melayu camni.

Mungkin sebab dah selalu diperbodohkan, tu yang macam2 tindakan tak masuk akai dibuatnye. Tak la tak maju, minda lak sempit.

What a dilemma this is?

AT ke Sabah

dengar kater member teman nih dah booking tiket pergi sabah...
betui atau tak terpulang kat dia...
teman harap dan berdoa beliau selamat pergi dan balik...

AMIN

****** yang bodoh

Teman suka post mamat nih...
tu yang copy paste tu...

SELOKA BODO-BODO - MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Tuesday, April 28, 2009
Pakai baju hitam tunjuk perasaan,
Bukan pasal kesedaran tetapi ikut suruhan orang,
Bertempik sorak tak keruan,
Kerana aku bukanlah sebarang orang,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Duit rakyat ke duit orang,
Rakyat susah semua boleh dipersetan,
Aku akan terus melanun atas nama pembangunan,
Janji anak beranak aku akan terus senang,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

PPSMI jadi dasar pelajaran,
Bahasa Melayu terus dipinggirkan,
Anak sekolahan jadi taruhan,
Habuan dari kroni mesti diutamakan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Ada cerita sikit pasal raja dan sultan,
Confirm aku akan buat laporan,
Betul tak betul itu cerita belakang,
Janji ada nama diakhbar terpampang,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Baca akhbar tak paham-paham,
Hari-hari ditipu oleh puak gerombolan,
Bila diberitahu tentang kebenaran,
Sampai sekarang ingat puak gerombolan tu sama dengan kerajaan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Pesta suka-suka jadi kegemaran,
Akademi Fantasia, Sure bodoh tak boleh ketinggalan,
Pesanan ulama semua boleh dilupakan,
Bila nafsu sudah menjadi tuhan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Tentang Islam tak pernah dipedulikan,
Nasihat mak ayah lagi tak dihiraukan,
Janji dapat enjoy siang dan malam,
Kalau tak percaya pergilah pusat hiburan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Tipu menipu dah jadi kebiasaan,
Rasuah merasuah dah jadi makanan,
Itukan amalan biasa puak gerombolan,
Kalau tidak manakan dapat hidup senang,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Bergaduh bergocoh merebut harta rampasan,
Perasaan malu sudah lama dibuang,
Sekali tengok macam sarkis natang,
Rupa-rupanya dah ikut perangai setan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Halal Haram dah jadi mainan,
Bukan sumber yang benar jadi rujukan,
Persetankan dengan semua orang,
Janji kuasa terus dapat dipegang,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Ketuanan Melayu dilaung-laungkan,
Satu Malaysia diheboh-hebohkan,
Yang mana satu menjadi kebenaran,
Ini tak lebih dari membodohkan rakyat bawahan,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Bila cerita pasal ekonomi,
Tak habis dengan keawangan liberalisasi,
Ini kes silap-silap boleh tergadai negeri,
Itu semua bukan aku ambil peduli,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Harap-harap dapat jumpa kat Penanti,
Menentang puak gerombolan yang merompak ini negeri,
Dengar cerita puak gerombolan tak berani,
Habis semua telur sudah di bawak lari,
...Sebab akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Inikan perangai puak gerombolan,
Kelakuan begini jangan diikutkan,
Yang baik harus dijadikan tauladan,
Yang buruk harus dijadikan sempadan,
Jangan sampai jadi...akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Kepada abang-abang, adik-adik, kakak-kakak,
Mintak maaf kalau terkasar bahasa,
Ambe di sini bukan nak mengata,
Hati ini sakit sangat sampai tak terkata,
Bila melihat...akulah MELAYU BODOH YANG KOOOL...

Perak yang ganas



hehehehehehehe...

baca kat sini