dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

22 May 2009

Penanti......... Tunggu........ Aku Cabar kau

Keputusan mahkamah rayuan hari telah menidakkan permohonan Dato Seri Nizar untuk membatalkan keputusan Mahkamah Rayuan yang menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi daripada menguatkuasakan keputusannya 11 Mei lepas. So.... Panjang lagi krisis di Perak nih... dengan itu mungkin lambat lagi nak bubarkan DUN....

Oleh yang demikian....

Teman nak ke Penanti....

Jumpa kat sana....

Caklikbut........

50 Juta punya pasal

Teman rasa itu 50 juta punya sebab la ini mende jadi. 50 juta aper, nanti kome akan tau sendiri.

Hari ini adalah rayuan untuk batal keputusan mahkamah rayuan 12/05/2009. Ada lagi siri rayuan berlangsung lagi nih. Rakyat Perak bersabarlah.

Keputusan Mahkamah Rayuan - Nizar VS Zambry

Zambry kekal sebagai MB Perak selepas mahkamah benarkan rayuannya ketepi keputusan Mahkamah Tinggi sebelum ini.

Mahkamah Rayuan DS Nizar vs DS Zambry : gambar di lobi mahakamah



Mahkamah Rayuan DS Nizar vs DS Zambry : tumpuan

semua mata dan telinga tertumpu kepada apa keputusan mahakamah rayuan petang ni...

3 kali dalam satu bulan

Kalau tak silap, ini adalah tangkapan kali ketiga YB Teratai Jenice Lee. Pertama kali masa di Sidang DUN Perak (1Black Thursday) 7 Mei lepas.

Dalam minggu nih dua kali pulak dia kene tangkat. Memula kat opis YB Teresa Kok dan lepas tu kat Pusat Khidmat Beliau sendiri.

Ater aper ke hei nyer polis nih. Takder keroje lain ker. Gamaknyer orang deme camni senang nak tangkap. Bagi warning, buat dek deme masuk dalam Black Maria.

Mujur mangkuk hayun yang ^%#$&% $&%* *%&#*%$ yang bunuh sorang mak, anak umur 5 tahun dan maidnyer dapat ditangkap dulu sebelum terlepas. Kalau nak harap polis, ntah PRU ker berapa baru dapat tangkap. Budak nih dah 3 kali kene tangkap. Gamak ader orang tolong lepaih kan kut. tu pasai dia boleh mengganas balik.

Tadi teman sempat dengor En. Jafri kabo, masa last dia jumpa budak tu, dia tanyer kat budak tu,

"Ko bunuh isteri aku kan?" dia jawab "ya".

"Ko bunuh anak aku kan?" dan dia jawab "ya" tanpa menunjukkan muka bersalah.

En. Jafri hayun sebijik penumbuk kat muka budak tu. Tak menjerit kesakitan langsung. dia buat muka nohen jer.

Terbakar betui teman dengar. Kalau teman ader kat situ konpem teman pijak perut dia dan duduk kat pinggang belah kanan dia. Memang *&^^$&%$ &^$&**& ^%*^%* tui la.





p/s Errrrr YB Teratai tu cun ler pulak. Errrrr boleh ngorat tak??? saper ader no?

hehehehehehehehehe