dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

25 July 2009

Siapa dia nih???


Peh.... Mamat maner pulak nih...
Jege giler rupernyer...
Ater dan ruper Ketua Mafia pun ader...
Tapi..........
Yang teman tahu namer dia Mulrunji Doomadgee.
Kome google ler tengok saper dia nih...

Selamat meng'google'..........

Polis pun manusia jugak

Tak ku sangka, polis pun manusia jugak. Ingatkan deme ni kuda tunggangan semata-mata.

Namun yang mengecewakan teman polis nih bukan polis Malaysia. Deme nih polis Amerika. Kalau la polis Malaysia boleh cakap dan buat macam nih, alangkah bahagianya rakyat Malaysia. Deme pun jadi suka, sebab deme tidak lagi di tunggang bagai nak rak. Maka kepercayaan rakyat akan kembali ke terhadap Polis.

Negara aman, Rakyat sentosa.

Bila yang haram bersuara

Teman hari ini buat kali ke dua dalam minggu ini bangun awal. Mungkin kene buat selalu kut. Boleh kuruskan sikit badan teman nih... Hehehehehe...

Tetapi dengan membaca berita ini, teman rasa teman mungkin akan cepat lagi kurus sebab dah nak termuntah dan pening-2 lalat, ala-ala orang mengandung pulak. Sampai sekarang, kes belum selesai lagi. Persoalan siapa speaker yang sebetuinyer masih dalam semakan undang-undang, boleh pulak dia nak report-report pulak.

Aper pun pertikaian yang berlaku, sila la sedar sikit. Kalau benar Sivakumar menyalahguna kepala surat, sila la failkan saman. Sila la bawak perkara ini ke mahkamah. Pohon la agar kes mike nih dipercepatkan untuk didengar. Jangan nak berlengah lagi. Sahkan lepas tu mike nak saman ker, report ker dipersilakan. Atau pergi Kak Midah tu ker.... pesan teman jangan bawak ular sekali. Nanti mike kene katuk dulu. Kah kah kah kah....