dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

09 January 2010

Sepetang di hospital - Bersama Dato' Seri Nizar

Posting asal di PerakExpress

Dato Seri Nizar dan Komen PerakExpress

Sesampai saya di hospital, Dato Seri sedang melayan tetamu daripada pada unit Dakwah, mungkin dari Jabatan Agama Islam. Saya terus memberikan print-out komen pengunjung PerakExpress yang memberikan komen dan kata semangat kepada Dato Seri. Saya highlight kepada Dato tentang komen seorang komenter iaitu Anak Jati Batu14 Lekir. Beliau berterima kasih kepada Anak Lekir atas sokongan beliau terhadapnya walaupun beliau mengadu dia adalah ahli UMNO.

Saya terus bertanyakan berkenaan kunjungan Dato' Seri Zambry ke hospital jam 11.00 malam itu. Katanya Zambry datang bersama Pakeh Adam. Pakeh Adam datang untuk kali keduanya hari tu sebab sebelah petangnya dia datang bersama dengan isterinya. Pakeh Adam berasa keperluan untuk datang kerana ketika beliau pernah sakit dahulu, Dato Seri Nizar pernah melawat beliau. Ketika lawatan dahulu, Dato Seri Nizar ada mengurut-urut tangannya dan bacakan ayat-ayat suci dan Alhamdulillah sampai ke hari ini tangannya yang sakit itu sembuh dan tidak sakit lagi.

Sepanjang perjumpaan tersebut, Dato Seri Zambry tidak banyak berkata apa-apa. Cuma sesekali bila bercakap, perkara yang pada fikiran saya agak dangkal diucapkan ketika melawat orang sakit kemalangan. Apa yang dia cakap, kome pegi tanyer dia sendiri. Secara keseluruhan pertemuan tersebut hanyalah seolah ajakan daripada Dato Pakeh Adam sendiri. Kalau tidak, tak mungkin dia hadir. (cuma tanggapan saya apabila gambaran keadaan Zambry ketika datang itu tidak menunjukkan kesungguhan bertemu orang sakit). Ramai yang datang malam tu, cuma yang masuk ke wad hanya Zambry dan Pakeh Adam. Kelihatan juga Lokman Nur Adam dalam gerombolan yang hadir malam itu.

Tutup cerita Zambry. Dato' Seri Nizar menceritakan pula apa yang berlaku di Masjid waktu sembahyang Jumaat. Setelah mendapat kebenaran doktor untuk berjemaah di Masjid, Dato' Seri berkerusi roda bertemankan anak beliau dan juga beberapa rakan Pakatan Rakyat ke Masjid Sultan Muhibbuddin Shah. Khatib masjid berkenaan se-elok sahaja turun dari mimbar terus mendapatkan Dato Seri dan bertanya samada beliau boleh berdiri atau tidak. Kalau boleh, Khatib minta Dato' untuk jadi Imam. Dato' Seri berkata, tidak menjadi masalah ker??? Khatib menegaskan tidak menjadi masalah.

Yang menjadi kehairanan saya, kenapa ada yang berkata Dato' Seri mengimam solat Jumaat hari itu dengan keadaan duduk. Orang tu tak sembahyang ker??? atau memang jenih sembahyang tak kusyuk sebab nak tengok Imam buat salah apa. Letih...

Selepas selesai berbual, datang Jururawat untuk ambil bacaan tekanan darah. Ternyata masih tinggi. Mungkin banyak sangat berbual dan ramai sangat yang datang.

Kemudian Dato' Seri pun berehat sehingga jam 5.30 petang. Waktu melawat tiba dan ramai yang datang. Antara Team Zunar dan juga beberapa lagi YB Pakatan Rakyat. Hampir jam 7.30 malam saya pun balik ke sarang.

YB Wong Kah Woh
YB Wong Kah Woh

rakyat melawat pemimpin
rakyat melawat pemimpin

Zunar hadiahkan beberapa komik
Zunar hadiahkan beberapa komik

Zunar menerang projek terbarunya
Zunar menerang projek terbarunya

Bekas staff JKR. Pernah berkhidmat dengan Dato' Seri
Bekas staff JKR. Pernah berkhidmat dengan Dato' Seri

1 comment:

Anonymous said...

hik hik hik nijar najar nujur nahi nahi nahi

Post a Comment