dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

23 February 2010

Konvensyen Blogger PAS dan PKR Perak

Salam hormat kepada semua.

Lamer juge idak menulih. Banyak benor yang terbuku dihati, tapi awok idak rasa macam nak nulih. Kalau bab nak ngentam UMNO, awok rasa dah ramai yang nulih. Nak buat macam mane, kalau udah 52 tahun diperbodohkan, dan orang Melayu pulak mudah luper, maka Melayu yang bodoh akan tetap terus bodoh. Kene pelangkung dengan mertun baru deme mau sedor kut.

Hari minggu yang lepas, awok terima 2 sms dan satu panggilan. Satu dari budak yang jual payung kat ceramah. Dia tanyer, mike idak ke Konvensyen??? Soalan cepumas tu...!!!

Tengahari pulak Brader gua yang gua suspek habis la telefon (Brader Manjung Mari). Dia tanyer awok... "Aper hal lak kamu pegi Konvensyen lak nih...???" Haaa lagi soalan cepumas awok dapat... Aper lak nih semua tanyer awok pasai konvensyen nih...

Petang tu pulak, Mamat derhaka (Aduka Teruna) nih pulak SMS kat awok. Sms yang berbunyi "Cilako ko, pegi konvensyen tak ajak gua...???" Mujur takde depan awok, kalau idak dah kene pelempang... Lu janji nak jadi budak baik... Lu dah tobat... Pepetang hari lu cilakakan gua... Hahaha...

Gambo nih la buat ramai yang konfius.



Sumber dari Ajijoi di sini, sini dan sini. Dari sini adalah gambo original dugong_darat.

Awok pun pelik. Aper ke hei nyer deme nih...??? Awok bukan blogger PAS la... Awok maner ader parti... Awok bukan orang beriman (bak kater sorang tu) nak boleh pegi program macam tu... Hahahahaha kater awok kepada deme semua...

Sori... awok pun dah janji dengan diri gua tak mau cakap lagi pasai bab yang dulu tu...

Awok idak dijemput. Malahan Dato' Seri pegi pun awok tak tahu. Sebabnyer SyaReformis ader di Kolompo. Ader training jadi TRANSFORMERS... hahahaha. Jadinyer information kurang sampai...

Tapi takper... Awok dah kabo kat Budak Jual Payung, Manjung Mari dan Aduka Teruna sebab aper awok tak pegi dan deme pun setuju dengan alasan awok.

Sebenarnyer awok nak ngentam program nih. Sebab dalam Malaysia nih hanya blogger PAS dari Perak sahaja yang mahu Tawan Perak. Blogger Parti lain tak mau dan juga blogger-blogger lain yang tidak berparti tetapi menyokong Pakatan Rakyat. (At least itu yang aku faham bila aku tengok banner konvensyen tu - Kalau salah aku minta maaf)

Tetapi kalau nak hentam, ramai pulak orang PAS akan melenting. Setelah awok pikior-pikior memasak, walau macam mana tak betui program deme nih berlandaskan semangat Pakatan Rakyat, tetapi deme buat sebab deme mahu dan mampu. Mampu bukan dari segi wang ringgit tetapi ukhwah dan juga kesepakatan sesama deme nih kuat.

Awok perasan sejak akhir-akhir nih (atau sejak dulu-dulu lagi), satu-satu program yang gempak mesti datang dari PAS atau DAP. Di mana PKR...??? Awok tak salahkan Blogger PAS wat konvensyen tetapi usaha deme nih diiktiraf wakil Parti. PJ deme pun sokong, deme nih bebas nak berkeroje untuk parti dan deme tahu bos-bos PAS tahu siapa deme dan keroje deme.

Dalam PKR ader??? Yang awok study la, kalau kome kater SyaReformis dan MSK orang PKR, deme nih pun bukan diktiraf pun oleh Parti PKR. Sekarang baru la ader sikit, itu pun sebab deme nih ade pangkat dan ada penglibatan dalam PKR. Ater yang lain??? Ade pimpinan PKR nak jemput orang macam Ahmad Zawawi, antara blogger PKR yang aktif, macam Mamamat, Si PerakKome tu, Si Cybersniper tu... Deme nih semua orang PKR... Ader pimpinan PKR nampak usaha deme. Bila deme hentam PKR, kome kater deme nih agen UMNO. Awok percaya kalau PKR buat konvensyen blogger PKR, ramai yang ada. List kome minta kat MSK tu.

Ko bayangkan. Idak ke malu kome wahai pimpinan PKR Perak. Nama MSK yang keahlian partinya adalah PKR disebut-sebut dalam konvensyen Blogger PAS. Penghargaan yang tidak terhingga diberi dalam program Blogger PAS. Orang PKR tahu ke mende nih???

Esok pagi, kalau tak silap awok ada satu NGO akan buat PC nak hentam MPN PKR Perak. Awok cuma dengor kabo angin jer. Betui ke idak awok tak tahu. Lantak la kome. Sebab kalau awok la jadi ahli parti PKR nih, awok pun nak ngentam PKR Perak. Sejak dari zaman Hj Osman sampai la ke zaman cam best Hj Mus... Semua jenih jadi Ketua PKR hujung minggu. Satu organisasi parti, kerjanya hampir setiap hari. Hari-hari ada isu. Hari-hari ada masalah. Kalau ketua kepada pimpinan duduknyer kat Kolompo tu, baik kome jadi Ketua Pimpinan kat Kolompo jer. Ruper maner PKR Perak, orang nak percaya lagi. Ketuanyer ujung minggu jer mandang. Hari lain idak ler berjumpe. Kalau ader pun sebab Anwar tu datang. Kalau idak HARAM...

Tu sebabnyer DAP di Perak nih kuat. Tu sebab nyer PAS di Perak nih kuat. Pimpinan deme mudah nak cari. Dato Ngeh tu... Awok penah dealing buat program jemput dia. Mudah dan senang nak approach. Kira marhean level 1 la. Level tinggi. Baik Ustaz Bakar tu pun. Walaupun secara personal dengan awok, dia agak nehin dengan awok, tapi dengan orang lain, awok tak rasa dia nehin. Kira kategori marhean level 2. Rendah dalam 3 hoon jer dari level 2. Elok jer rupernyer. Tapi kalau dengan Hj Mus... Salam dengan awok pun tak pernah dan tak mahu. Bukan setakat tak marhaen. Tak mesra alam langsung. Memula awok dengor dari deme-deme yang jadi pekerja pilihanraya masa kat Pasir Salak dulu. Tapi bila dah kene batang idung sendiri, padan muke... Padan muke saper??? Padan muke awok lerr...

Awok sebenornyer tak suke mengeghojerkan Hj Mus. Tetapi awok nengok makin lama, makin tak berape nak bagus PKR Perak nih. Awok pernah kabo kat MSK, PKR Perak boleh menang jika transformasi besar-besaran dibuat. Kalau idak, deme takkan dapat langsung kerusi DUN di Perak nih. Namun bila ader perubahan, rupernyer lagi teruk.

Persepsi terhadap PKR Perak dah ler teruk sekarang nih, kalau dengan gaya rhuper nih, mau jadi Lingkup anak Tengin nanti.

Awok bukan mahu Hj Mus ditukarkan. Cuma awok syorkan, agar dia duduk di Perak jer. Dan awok minta la kat DSAI, kurangkan beban dia dengan jawatan-jawatan kat Pusat. Biorkan dia perbetuikan Perak. (itupun selepas dia perbetuikan diri dia - jangan sombong sangat). Awok percaya Hj Mus boleh memimpin PKR Perak. Dia ada sedikit imej, walaupun takde aura ataupun karisma, tetapi untuk menggerakkan supaya lebih tersusun, Hj Mus boleh.

Last but not least, Bila kene hentam, bukan bermakna benci. Kekadang sebab kita sayang... Kekadang sebab kita menyampah. Kalau awok nih agen UMNO, udah lama awok kaye. Ini nak topup Broadband pun kene cungkil tabung ayam...


Last sekali......... Lu P.K.R la sendiri...

3 comments:

Luna and Thatguy said...

adeehh...DD, hang punya ayat power beb..sepower hang punya nama n saiz badan...kkekeke..sori gurau pagi2 nie..

usulkan pelan2..insyaallah ada cara nya nanti..tp kalau takdak..hang hentam je..kekekkeke..aku tetap sokong hang..

peace not war..

ali said...

Hang lagi kacak la dari gambar yang semuo konpius tu. Ha Ha Ha :)

Apo xnak buek ko konvensyen blogger pakatan rakyat?

Kalau buek, den insya allah datang.

Anonymous said...

Yuep, mane nak mbuatnyer.. udah PKR tak nak buat konvokesyen... ate bior ler PAS buat.. janji kite same same nak numbangkan UMNO... teman kalau miker ke PAS ker, PKR ker atau DAP ker nak buat aper pun buat ler... JANJI MATLAMATNYE SAME.. MENGUBURKAN UMNO..

Post a Comment