dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

23 February 2010

Sampai bila nak jadi camni???



Ini gambar awok tangkap kui 11.55 pagi 23 Februari 2010. Kalau aku nipu, kedai kete maner yang bukan waktu hari cuti??? Kawasan Medan Istana nih mampuih tak jumpe punyer.

Awok bukan nak memuji atau meng"up"kan PAS. Tapi kome pegi la time bile yang pejabat PAS takde orang??? Sungguhpun PR deme nih tak best langsung, itu pun sebelum deme kenai kome. Lepas dah kenai, sambil lalu nak tumbang ke kayor pun deme bagi. Tak caye kome gi try...



Awok idak nak nangkap gambo kat Pejabat DAP. Tapi masa lalu tadi pintu deme terbuka dan teman pasti yang Brader awok tu Chris mesti ader kat opis.

Setahu awok, orang yang ditugaskan di pejabat PKR Perak nih dihantar daripada pusat untuk bertugas. Kalau opis tutup manjang... masa bila bertugasnya. Oppss luper... Bos pun hujung minggu jer yang yang ada.

Lagi satu, awok pernah dengor ader sorang wakil daripada PAS dan juga DAP cerita. Deme pernah dealing dengan "YANG BERTUGAS" nih... Udah ler tak mesra alam. Layan pun cara bolayan jer...

Awok berharap benor yang PKR Perak berubah wajah terutama apabila udah pindah opis nih. Tapi... Rhuper tu jugak... Habuk pun takut nak dekat...

Suke awok nak ulang buah ayat last awok pagi tadi...

Last but not least, Bila kene hentam, bukan bermakna benci. Kekadang sebab kita sayang... Kekadang sebab kita menyampah. Kalau awok nih agen UMNO, udah lama awok kaye. Ini nak topup Broadband pun kene cungkil tabung ayam...

Last sekali......... Lu P.K.R la sendiri...

1 comment:

peihong said...

hahaha gini ke rupe pejabat parti yang teringin jawatan MB Perak kalo DUN Perak bubar....

fuh nasib baik jugak le mike ada tabung ayam.... boleh le jugak korek.... buatnya tak mandang, nak korek ape?

p/s : ada orang tabung ayam tapi deme ada tabung gajah....

Post a Comment