dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

29 April 2010

Habuan, diam dan lompat


Dei... lu orang ingat apa...
Saya suka-suka tarak marah ka...
Sebab tarak bertanding itu Hulu Selangor...
Itu sikit punya cerita...
Sekarang saya sudah jadi SENATOR tau...
Makan gaji serupa menteri juga...
Tarak bertanding pun makan gaji serupa bertanding juga...
Itu Kamala haa... letih juga kempen...
Makan gaji serupa saya juga...


Brader pun tak suka jadi camni...
Brader mula kene gari...
Brader lompat...
Brader jual kotak...
Brader mintak maaf sebab salah sokong...
Brader sudah jadi SENATOR...
Brader makan gaji macam menteri...
Tapi brader tak pernah bertanding pun...


Lu orang ingat syiok ka jadi katak ong ong...
...............................
Banyak syiok wo....
Lu orang tala lompat, lu orang punya pasai la...
Lu orang tengok, katak sikalang lagi power ma...
Lu orang talak kasi latuk, gua lompat balik ma...
Lu orang ala apa... gua sulah jadi DATUK PADUKA...
Lu orang tala makan, lu ingat wa punya hai ka...
Lu blah la.....

p/s... tak nak bagi boikot, sogok jawatan. Taknak bagi lompat... sogok jawatan... Makan gaji tetap buta juga... Rakyat masih lagi ada yang makan siput babi untuk hidup... Inilah 1Malaysia...

Tahniah Najib... Tahniah 1Malaysia...

4 comments:

Anonymous said...

menteri kabinet 1malaysia melantaklah sebanyak mana gaji haram,asas pangkat ngan gaji cara menipu membelit, jual maruah, melanggar atur cara kehidupan islam bagi yang beragama islam, ada yang jual akhirat demi dunia.wahai katak,wahai lidah bercabang,wahai hati yang busuk ketawalah selagi mana boleh ketawa,bergembiralah selagi mana boleh bersukaria.demi masa tidak sesaat pun tuhan akan terlepas pandang bagi anda.

Anonymous said...

memang patut...blogger pun makan suap..tu pase le gemok mcm dugong

dugong_darat said...

Uiks... aku pun kene...?? Nih aper hal lak tak puas hati ng aku nih...??

Salam Ziarah wahai Anon 12 May 8:42PM...

Kalau aku pun makan suap... aka rasuah... aku tak pegi jual besi buruk la untuk survive... Maka'ai

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment