dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

16 April 2010

P094 - PAS dan PKR

Salam bahgia kepada semua rakan... Adoila yoblehsastra. awok memang benor suke menaip loghat Perak... Tetapi ade jugei yg kempelin. Deme kabokan deme idak paham... Tapi aper kan daye... Sesekali kene jugak deme memeningkan paler nengok longat perak nih... ater sabo jer la yeop wei...

Seperti perkara utama yang teman kabo semalam, kat sini ha... pagi nih awok sempat meronde beberapa blog UMNO yang kita semua tahu betape bingung nyer deme nih... Deme sekarang tengah nyebok melagakan PKR dan PAS atas isu calon sahaja... Ader juga deme berkabo dengan PKR akan berkuasa dengan kuat kalau udah ader 3 anak Ibrahim dalam pimpinan Pakatan Rakyat. Abis la PAS takde power dalam Pakatam Rakyat.

Awok suka nak ingat kan sekali dengan dengan pimpinan Pakatan Rakyat yang masih lagi duk mengholoh tu, apa yang deme tulih tu memang dah mangli dengan keme-keme nih. Tapi dengan orang kampung tu, kome kene turun dan explain kan kat deme nih. Takkan kome nak tunggu sampai deme start boikot kempen baru kome nak bertindak sesuatu. Ini boleh mendatangkan marah yeop wei...

Jentera Pakatan kali nih kene jadi 'the best' ever. Kalau idak nanti hauk wei. Malu jer kalah lawan MIC nih.

Cadangan teman. Malam nih sebelum atau selepas ceramah kome kene explain apa yang Zaid Ibrahim buat masa dia jadi UMNO tu dulu... kenapa dia jadi calon dan kenapa kita mesti menang. Isu utama dalam Kempen PRK kali nih dan juga keseragaman kempen PRK kali ini dengan PAS, PKR dan DAP... Kalau kome sibuk nak suruh blogger cam kami pun boleh. sebenarnye takde masalah nak cakap... Cam teman, antokan aje Si MSK tu bagi briefing dengan jentera confirm lunyai deme kene. Tapi sapa la orang macam MSK nih. Sapa la kami nih... Bila buat liputan pun deme kabo keme nih SB... hahahaha... citer lamer tu yeop... Tapi yang utamanyer kome kene turun juga ke kawasan dan terang aper yang teman kabokan tadi. bukan cerita kat ceramah.

Teman berharap agar akan ada perubahan dalam masa terdekat nih. Kalau idak hancur wei jentera kita kali nih.

Salam sayang dari teman yang duduk bawah poket kat Ampang Pecah nih. (kat sini jer internet ok - laptop pun pinjam bro pancer punyer)

1 comment:

Anonymous said...

Salam yuep,

mlm nie teman jumper miker di hulu bernam,.. kalor ade mase kiter pekena mee rebus kat KKB..dema kate sedap...

Anak Perak

Post a Comment