dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

20 April 2010

P094 - Tunggu dan lihat... Nak tunggu sampai bila...???

>Dalam posting aku disini, kita semua kat dunia cyberspace nih memang dah cukup masak dengan gambor super impose nih... Sekarang dengan bantuan jaringan blogger yang cukup meluas, kita mula dapat menangkis serangan UMNO APCO dengan cepat dan cekap...

Tapi...

Itu cerita dunia cyber... in reality...???

Cuba korang tengok gambor paper yang aku ambik di kedai berdekatan Pusat Khidmat 1Malaysia... Korang rasa orang kampung yang takde sumber internet nak percaya kat sapa...??? Macam yang aku cakap... kerat mati 18 pun deme akan cakap deme percaya yang paper nih betui... abis...???

Samada aku tak jumpa atau memang tak buat... SelangorKini yang dikeluarkan oleh kerajaan Negeri Selangor untuk jadi risalah dan media utama PRK P094 pun tak mandang... yang aku jumpa guna kertas siaz A4 jer... Hitam Putih... Come on la... Mat Sembab duk pening pala kata BN bukan sahaja melawan PKR tetapi akan melawan kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor.... Tapi yang aku nampak sekarang nih, dah macam BN lawan Zaid seorang... Yang lagi sekor Azmin tu bangang ker aper pegi cabar Blogger-blogger bangang UMNO tuk buktikan isu depa... Payah kalau duk kat atas tapi bangang...


2 comments:

Anonymous said...

kami faham tekanan yang sedang pejuang pejuang hadapi.marilah kita berzikir,munajat memohon semoga yang maha esa akan memberi bantuan.terima yang datang dengan kesabaran mengalah jangan sekali.

Anonymous said...

ini betul-betul fitnah besar!!

Post a Comment