dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

15 April 2010

PRK P094 - Dalam tempat yang sukar

Bertambah lagi sakit dah pening pala DS Anwar Ibrahim bila ade sekor lagi mangkuk kat Kedah menjadi wakil BEBAS... Sebab...??? aku tak tahu... marah sebab kene tendang dari posr exco kut...

Kejadian ini sememangnyer akan memberikan kesan yang terhadap PRK P094 yang dah nak sampai tak lama lagi...

Spekulasi luaran dan dalaman mengenai calon semakin menjadi isu besar. Masih ada lagi suara-suara tidak berpuas hati dengan calon yang diumumkan oleh DSAI 13 April yang lalu. Walaupun suara ini kecil tetapi kesan terhadap kempen sudah tentu memberikan kesan yang amat ketara...

Aku sempat borak dengan orang dilapangan... Ada diantara deme berkabokan kat teman, kenapalah duk pilih calon bukan tempatan... kenapa nak pilih orang luar... Geng-geng Batang Kali ini, boleh tahan juga kuatnye di lapangan... Pengaruh deme boleh aku katakan kuat...

Lepas tu ada pula desas-desus mem"piang"kan telinga macam... "Anwar nih tak serik-serik lagi ker terkene dengan orang UMNO nih...???"

Aku percaya deme nih bukan sampai nak boikot kempen. Tetapi kalau buat kerja separuh hati belum tentu deme akan 'perform' 100%... Aku tak pasti apa yang orang atasan dalam PKR tengah buat... yang aku nampak hanya gerak-kerja Wanita sahaja yang berkerja keras sekarang. Sehingga kini, briefing jentera PRK hanya baru dibuat di Wanita... AMK aper citer... takkan kecewa tak jadi calon kut...??? Yang lain, jangan cakap dan gebang kat kedai kopi jer beb...

Aku yang blogger bodoh nak mampus nih terpaksa keluar sampai 30KM untuk mencari cyber cafe untuk sampaikan berita... Semalam jer bil tepon aku baik dari 300 ker 400 dalam masa satu hati... giler ker aper... tapi nih deme perjuangan aku sebagai non partisan yang amat benor percaya yang Pakatan Rakyat adalah pilihan untuk numbangkan BN yang MAHA keparat tu... Aku persetankan jer mende tu... Bak kate bos aku MSK... "Saper suruh gatai jadi blogger"

Aku merayu kepada DSAI dan semua kepimpinan atasan yang sedang duk lena lagi tu (terutama AZMIN ALI tu) ... Mai turun sini, tengok apa kekurangan kat lapangan... Pegi explain kat jentera parti yang berkerja kenapa kome pilih Zaid Ibrahim...

Nak suruh aku explain... aku dah explain dah kenape jadi camni... tapi aku nih saper beb...??? Dah explain pun deme buat muke blur lagi... Jadi nyer elok kome jer yang terang benderang kan deme nih...

Kalau kome gagal buat mende nih dalam masa satu ke 2 hari nih, ada sikit sukar nak menang... Ada data yang power macam yang geng JPRP nih buat, kalau jentera keje sambil makan kacang... yang 198 tu akan jadi -1980 beb...

p/s... jangan ingat aku tak tahu, ader worang "tu" lari lepak kat rumah masa yang lain turun serendah mau sokong calon Hulu Selangor nih... Lu ingat orang Gombak tu semua bodoh ker...???