dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

15 April 2010

PRK P094 - Calon BN telah confirm


CALON TELAH DIUMUMKAN sebentar tadi (5.00 petang)

P.KAMALANATHAN calon MIC/BN



p/s KAMAL + NATHAN = UMNO yang APCO.

PRK P094 - Dalam tempat yang sukar

Bertambah lagi sakit dah pening pala DS Anwar Ibrahim bila ade sekor lagi mangkuk kat Kedah menjadi wakil BEBAS... Sebab...??? aku tak tahu... marah sebab kene tendang dari posr exco kut...

Kejadian ini sememangnyer akan memberikan kesan yang terhadap PRK P094 yang dah nak sampai tak lama lagi...

Spekulasi luaran dan dalaman mengenai calon semakin menjadi isu besar. Masih ada lagi suara-suara tidak berpuas hati dengan calon yang diumumkan oleh DSAI 13 April yang lalu. Walaupun suara ini kecil tetapi kesan terhadap kempen sudah tentu memberikan kesan yang amat ketara...

Aku sempat borak dengan orang dilapangan... Ada diantara deme berkabokan kat teman, kenapalah duk pilih calon bukan tempatan... kenapa nak pilih orang luar... Geng-geng Batang Kali ini, boleh tahan juga kuatnye di lapangan... Pengaruh deme boleh aku katakan kuat...

Lepas tu ada pula desas-desus mem"piang"kan telinga macam... "Anwar nih tak serik-serik lagi ker terkene dengan orang UMNO nih...???"

Aku percaya deme nih bukan sampai nak boikot kempen. Tetapi kalau buat kerja separuh hati belum tentu deme akan 'perform' 100%... Aku tak pasti apa yang orang atasan dalam PKR tengah buat... yang aku nampak hanya gerak-kerja Wanita sahaja yang berkerja keras sekarang. Sehingga kini, briefing jentera PRK hanya baru dibuat di Wanita... AMK aper citer... takkan kecewa tak jadi calon kut...??? Yang lain, jangan cakap dan gebang kat kedai kopi jer beb...

Aku yang blogger bodoh nak mampus nih terpaksa keluar sampai 30KM untuk mencari cyber cafe untuk sampaikan berita... Semalam jer bil tepon aku baik dari 300 ker 400 dalam masa satu hati... giler ker aper... tapi nih deme perjuangan aku sebagai non partisan yang amat benor percaya yang Pakatan Rakyat adalah pilihan untuk numbangkan BN yang MAHA keparat tu... Aku persetankan jer mende tu... Bak kate bos aku MSK... "Saper suruh gatai jadi blogger"

Aku merayu kepada DSAI dan semua kepimpinan atasan yang sedang duk lena lagi tu (terutama AZMIN ALI tu) ... Mai turun sini, tengok apa kekurangan kat lapangan... Pegi explain kat jentera parti yang berkerja kenapa kome pilih Zaid Ibrahim...

Nak suruh aku explain... aku dah explain dah kenape jadi camni... tapi aku nih saper beb...??? Dah explain pun deme buat muke blur lagi... Jadi nyer elok kome jer yang terang benderang kan deme nih...

Kalau kome gagal buat mende nih dalam masa satu ke 2 hari nih, ada sikit sukar nak menang... Ada data yang power macam yang geng JPRP nih buat, kalau jentera keje sambil makan kacang... yang 198 tu akan jadi -1980 beb...

p/s... jangan ingat aku tak tahu, ader worang "tu" lari lepak kat rumah masa yang lain turun serendah mau sokong calon Hulu Selangor nih... Lu ingat orang Gombak tu semua bodoh ker...???

Kedah : Seorang lagi ADUN PKR istihar bebas

Seorang lagi ADUN PKR di Kedah Tan Wei Shu dari DUN Bakar Arang mengistiharkan diri keluar dari parti itu dan menjadi Bebas.

Permintaan pada parti politik 'Bebas' semakin meninggi di Malaysia terutama sekali dari wakil PKR.

Kedudukan kerusi terkini PAS 16 , BN 14, PKR 3, DAP 1 dan Bebas 2

sumber : Alkerohi

disahkan oleh Mkini


Aku takkan gentar dengan kes ini...

LAWAN TETAP LAWAN...

Lagi gambar keadaan setempat pagi tadi



send using HTC 'cap ayam'

PRK P094 Hulu Selangor - Keadaan Setempat

Aku seawal jam 9.00 keluar dari sarang. Hajat untuk tour dan survey kawasan hulu bernam. Tapi sekeluar dari sarang banyak tergantung beberapa banner yang mendesak agar Palanivel tidak diletakkan sebagai calon. Tapi setelah kami balik dalam jam 12.00tghari, hampir kesemua banner tu telah diturunkan.

Ini adalah beberapa petanda yang menunjukkan ada yang mungkin berlaku petang nanti semasa pengumuman calon BN di Bukit Sentosa jam 3.30 petang.

send using HTC 'cap ayam'

PRK P094 - hari pertama team di sini

kalau pegi kuala kubu... tulis nama atas batu...

ermmm sampai kesudah ler orang pegi kat kuala kubu nih akan tulih nama deme ateih batu jer...

tiada kemajuan yang ketara dapat dilihat di kuala kubu baru nih... istilah yang teman belajo kat masa kat U dulu... MANDOM... harapkan ada banyak pejabat jabatan kerajaan yang banyak jer kat sini...

tapi sebenarnya aku bukan nak cerita pasai betapa mundurnya KKB nih... tapi aku nak citer situasi kami yang ada kat sini setakat hari ini...

Telefon yang panjang aku dengan wak albanjari, mencerita serba sedikit tentang apa yang aku alamai kat sini... alhamdulillah tempat tiduq kami agak selesa, walaupun lokasinya agak jauh dari tempat nak buat keje...

itu takde hal... news yg aku citer di facebook aku menyatakan yang laptop aku dah jadi sayor goreng. So kali ini aku bawak desktop aku ke sini.

Setakat hari ini pergerakan agak terbatas. Pertamanya aku cakap terus terang tengah sengkek giler... Minyak jenis paras tengkuk jer. Takde hal lagi la. Sebab hari pertama nak bertugas nih aku lebih tertumpu pada nak setupkan pc dan bilik untuk blogger berkerja. Aku cuba usaha yang terbaik untuk dapat fasilities yg top class tuk rakan blogger. Malangnye elok lepas aku setup desktop aku tepat jam 4.50 petang baru aku sedar yang kerja aku hampeh tak bleh jalan jugak. Bilik kami dengan point internet terletak lebih 50 meter. Jadi wifi tak de la jalan. Ditambah pulak... Aku pakai desktop. Maner ader aku bubuh wifi card. Mampus...

Jadinye kat sini aku nemohon sesangat kat kome yang baca posting nih, kalau dapat aku minjam router wifi kome. Tambah lagi dengan cabel cab5 dalam lebih 50 meter. Boleh aku siapkan satu access point tuk blogger nak wat kerojer... Nak minta PKR? Aku dapat tempat berteduh dan makan pun aku rasa dah cukup bertuah alam dah.

Andai kata duit yang kome dermakan tu cukup, aku akan runner gi kl cari menalah tu. Takkan aku nak sambut geng blogger yang lain dengan bilik yang serba mewah tapi takde internet. Hehehe...

Esok aku pagi, sesudah aku dapat internet, aku akan cuba updatekan lokasi pengumuman calon serta gambar lokasi kejadian... Doa dan berkat belanja yang kome semua sedekah kan aku akan kenang sampai mati... Aku akan usaha yang terbaik untuk nenyediakan laporan terbaru tuk kome semua.. Sekian dulu...

send using HTC 'cap ayam'